י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל הירידה והתסמונת

זרקא ל'בחדרי': "אנחנו ערניים לתופעה הזאת"

ממונה הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא קיים הערב תדרוך לעיתונאים ואמר: "עדיין לא יצאנו מהגל הרביעי, הנגיף מסתובב בינינו ועלינו לשמור על עצמנו. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת - להישמע להנחיות ולהתחסן". לשאלת 'בחדרי' בדבר תסמונת פימס אמר: "ממליצים לילדים מגיל 12 ומעלה כן להתחסן"

זרקא ל'בחדרי': "אנחנו ערניים לתופעה הזאת"
מחלקת קורונה בשמיר-אסף הרופא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל הירידה בנתוני התחלואה ברחבי הארץ, קיים היום (שני) פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמן זרקא, מסיבת עיתונאים באמצעות הזום.

בתחילת דבריו קרא כצפוי לצאת ולהתחסן במנה השלישית, והתייחס למבצע "עד הבית" של משרד הבריאות שיצא לדרך השבוע, והכריז על שני צעדים לאחר הגל הרביעי, "אנחנו מכינים את עצמנו".

צעד ראשון - לעשות את היציאה מהגל הרביעי לאט ובזהירות, תוך כדי הפקת הלקחים. הצעד השני - לפעול על מנת למנוע את הגעתם של וריאנטים חדשים מבחוץ.

בהמשך דיבר על 'מתווה הכיתה הירוקה' שיצא לדרך השבוע, ואמר כי פיילוט 'הגן הירוק' יהיה רלוונטי רק בשבוע הבא לאחר שיוצגו תוצאות מבצע 'הכיתה הירוקה'. בנוגע לאספקת ערכות הבדיקות לבתי הספר, סתר הפרויקטור את הדיווחים על מחסור ואמר כי יש מספיק לכל 3,200 בתי הספר".

לשאלת כתב 'בחדרי חרדים' - מה אפשר להגיד על תסמונת פוסט הקורונה PIMS, שעל פי הדיווחים בימים האחרונים הגיע למעל 35 ילדים. האם קיימת סכנה להתפשטות ממשית של התסמונת בקרב ילדים בארץ? הגיב פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא ואמר: "התסמונת מופיעה בסדר גודל של שבועיים או שלושה אחרי התחלואה בקורונה בקרב ילדים".

זרקא הדגיש שלא תמיד היא מאופיינת, וכאשר הילד מגיע עם חום לחדר המיון, יש הרבה אבחנות שצריך לקחת אותם בחשבון: "אנחנו בוחנים את התופעה הזאת, וממליצים לילדים מגיל 12 ומעלה כן להתחסן נגד הקורונה, גם כנגד המחלה וגם נגד השפעותיה המאוחרות".

עוד הוסיף, כי אם רואים אצל הילד, חום גבוה, וחום מתמשך (גם בקרב ילדים שחלו וגם כאלו שלא), "חשוב להגיע לגורם הרפואי. אנחנו ערניים לתופעה הזאת, הקופות ובתי החולים נותנים את המענה לכך".

תסמונת פימס קורונה סלמאן זרקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד