י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההלם במפלגה

הח"כים הבודדים שהתייצבו מאחורי נתניהו

בליכוד הוכו בתדהמה מהכרזתו הפתאומית של בכיר המפלגה יולי אדלשטיין שתקף את נתניהו והכריז כי יתמודד מולו • ח"כים בודדים הביעו תמיכה פומבית במועמדותו של היו"ר המכהן נתניהו • אדלשטיין פותח בקמפיין: "אין יותר זמן למשחקים ולכישלונות: זה או יולי או לפיד" | כל הפרטים

הח"כים הבודדים שהתייצבו מאחורי נתניהו
בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שעות בודדות מאז הודיע חבר הכנסת יולי אדלשטיין על כוונתו להתמודד מול בנימין נתניהו על הנהגת 'הליכוד', ורק שלושה חברי כנסת מתוך 29 המכהנים בכנסת הנוכחית, התייצבו מאחורי מועמדותו והנהגתו של בנימין נתניהו. חבר הכנסת מיקי זוהר היה הראשון ואחריו שלמה קרעי וגלית דיסטל טבריאן. שאר חברי הכנסת נמנעים לעת עתה מלנקוט עמדה ולהודיע על תמיכה בנתניהו או במי מהמועמדים האחרים אבי דיכטר וניר ברקת.

חבר הכנסת מיקי זוהר כתב דקות לאחר שידור הראיון עם יולי אדלשטיין ב'חדשות 12' והביע תמיכה פומבית בראש המפלגה המכהן נתניהו: "הליכוד תנועה דמוקרטית, אולי היחידה כיום במפה הפוליטית. מי שרוצה - מוזמן להתמודד״. שהוא מודיע: "בע"ה נמשיך לתמוך בבנימין נתניהו ונדאג שינצח כל מועמד".

זמן קצר אחריו הגיב בארוכה חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי, שבחר לתקוף את יולי אדלשטיין. "חיפשתם מי יערוק לממשלת ההונאה? קיבלתם", פתח קרעי את דבריו. "מדהים. בעיצומו של מאבק בממשלה האנטי ציונית הראשונה, מאבק שבו המחנה הלאומי כולו מאוחד מאחורי המנהיג היחיד שעם ישראל רוצה כרגע, נתניהו, יולי יורה בתוך הנגמ"ש".

"עם שיעור תמיכה שואף לאפס ותשוקה לתפקיד שלעולם לא יגיע אליו, הוא מחליש את האופוזיציה כולה בחתרנות סערית קלאסית כאילו בלעדיו המחנה הלאומי נדון למאסר עולם באופוזיציה. עוד נראה אם הוא יישאר בליכוד או יערוק לשמאל כמו חבריו הלוזרים".

קרעי המשיך ותקף בעוז: "מילא, לא לעשות כלום, אבל כלום! מאז שקמה ממשלת ההונאה לטובת הליכוד או הציבור הישראלי, אבל עכשיו גם לבוא ולנסות לפורר אותנו ולהתעסק במריבות פנימית במקום להתמקד בהפלת הממשלה המסוכנת ביותר שהיתה לעם ישראל? אין בושה".

"השקר הזה, כאילו אם רק יהיה מנהיג אחר לליכוד פתאום הממשלה הזו תתפרק, כבר לא עושה רושם על אף אחד", קובע חבר הכנסת. "נראה למישהו שבנט יוותר? לפיד? סער? ועוד לטובת אדלשטיין? על מי מנסים כאן לעבוד?".

"זה אותו יולי שהתפטר מתפקיד יו"ר הכנסת במקום להיאבק על הדמוקרטיה כנגד עריצות הבג"צ, זה אותו יולי שאיפשר במייל חשאי את דיון החסינות נגד נתניהו - חתרן היה וחתרן נשאר... וזה אותו יולי שנתניהו ינצח בעז"ה בנוק אאוט". כך קרעי.

גם חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן הגיבה והתייצבה מאחורי בנימין נתניהו, מבלי ללכלך ידיים ולא הזכירה את אדלשטיין; "אחרי חודשים בהם אני פוגשת ומקשיבה כמעט מדי יום למתפקדי ליכוד בצפון בדרום בשפלה בהר במדבר ובעמק - אני יכולה לומר בוודאות מלאה רק דבר אחד: ‏נתניהו ישאר ראש הליכוד כל עוד הוא חפץ בכך. כל השאר- רעשי רקע".

שאר חברי הכנסת, חלקם שמוכרים כתומכי נתניהו מובהקים שומרים על שתיקה, כמו דוד אמסלם, דוד ביטן, יואב קיש ומאי גולן. חברת הכנסת מירי רגב שהייתה אמורה להתראיין מחר (שלישי) בכאן רשת ב', אך ביטלה הערב את הראיון הצפוי.

בתוך כך, מלשכתו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין נמסר הערב: "אין לאדלשטיין שום כוונה להתחיל לזרוק בוץ או לקיים קמפיין שלילי. קמפיין השמצות רק יפגע בליכוד״, זאת שהוא מכוון בעקיצה למועמדים אחרים .המטרה של אדלשטיין היא לנצח בפריימריס כדי למנוע מלפיד, מרצ וחבריהם להמשיך ולהוביל את ישראל למדיניות שמאל מסוכנת ולהחזיר את המחנה הלאומית לשלטון בראשות הליכוד״. שהוא מכריז אולי על סיסמת הקמפיין שלו, ״חייבים להבין - אין יותר זמן למשחקים ולכשלונות: זה או יולי או לפיד". כך אנשי לשכתו.

בנימין נתניהו יולי אדלשטיין מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד