י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לוי, עזרא ודוד

תופעה: ההולנדים מאמצים שמות יהודיים לילדיהם

שמות יהודיים הם טרנד לילדים הולנדים לא יהודיים. בשנים האחרונות החלו משפחות רבות בהולנד להעניק לילדיהן הנולדים - שמות יהודיים. סוציולוגים מנסים לפצח את פשר התופעה

תופעה: ההולנדים מאמצים שמות יהודיים לילדיהם
פגייה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בין שמות הבנים ההולנדים הנפוצים ביותר בשנים האחרונות בהולנד למשפחות לא יהודיות, הם; לוי, עזרא, סיימון ודוד. סוציולוגים בהולנד תוהים מדוע כל כך הרבה הורים הולנדים ללא מורשת יהודית בוחרים לקרוא לילדיהם בשמות יהודיים.

העיתון היהודי הבריטי Jewish News מדווח, כי משפחות רבות בהולנד נותנות שמות יהודיים לילדיהן, בשל מסורת נוצרית פרוטסטנטית החזקה של הולנד, כאשר חלקם מצביעים על כך שהתייחסויות לתנ"ך עשויה להיות הסיבה, אך דעות אחרות קובעות, כי השמות פשוט נשמעים יפים.

בין שמות הבנים ההולנדים הנפוצים ביותר בשנים האחרונות, היו לוי ועזרא. אלפי ילדים נרשמו בשמות הללו, וכולם לא היו יהודים. אך לצד הנפוצים יותר, יש גם את סיימון, דוד, רות ואסתר, לבנות. הורה לא יהודי ששוחח עם סוכנות הידיעות היהודית JTA אמר שילדיו נקראו בשמות; יועז, שילון, נתניה, יעל, לאל, יאיר ואודליה.

שמות אחרים שנשמעים בתדירות גבוהה יותר בהולנד מעבר לקהילה היהודית המונה כ-30,000 איש, הם שמות כגון אלישבע, יהודה, משה, ברוך, אהרון, בועז ותירצה. הסוציולוג מאוניברסיטת 'אוטרכט', חריט בלוטהופט, אמר כי אין נתונים מדוע שמות יהודיים מובהקים פופולריים יחסית בהולנד.

"אני חושב שהורים לא חושבים יותר מדי על מקור השם היהודי של השמות האלה, לא יותר מאשר בשמות כמו דוד, שרה או יהודית, אנשים פשוט חושבים שמדובר בשמות יפים". כך בלוטהופט.

שמות לבנים שמות לבנות הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד