י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בנאום תקיף במליאה

מקלב לבנט: "מגיע לברסלברס' שתתנצל בפניהם" • צפו

חבר הכנסת אורי מקלב היה ראשון הדוברים בדיון 40 חתימות שהתקיים אמש במליאת הכנסת ביוזמתו. הוא לא חסך את ביקורתו מראש הממשלה. "אנשים עוצרים ברחוב ושואלים על מה אתה מדבר?, אלפי המשפחות הללו דורשות ממך תשובות" • צפו בדבריו המלאים

מקלב לבנט: "מגיע לברסלברס' שתתנצל בפניהם" • צפו
אורי מקלב במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסגרת דיון 40 חתימות שיזם, תקף חבר הכנסת אורי מקלב מ'יהדות התורה' בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט. בפתח נאומו אמר: "לפני שבוע עמדת כאן על הדוכן הזה ואמרת כי הציבור מתחיל להבין את ההיגיון שעומד מאחורי המלחמה בקרונה, על איזה הגיון אתה מדבר?", תהה, "על עשרות מיטות חסרות במחלקות לטיפול נמרץ?, על אלף וחמש מאות נפטרים בגל הרביעי? מאז שנכנסת לתפקידך אומתו כחמש מאות אלף חולים חדשים".

לדברי חבר הכנסת מקלב, "אתם קיבלתם את המשמרת שלכם כמעט ללא מאומתים וללא נפטרים והתהללתם על כך שלא עשיתם סגר, אחרי החיסונים באמת לא צריכים את הסגרים, גם הממשלה הקודמת לאחר החיסונים אכן לא תכננה לקיים סגרים. על מה אתם מדברים? על הכשל בהסברה? על הסחבת במתן החיסונים? על קבינט קורונה ללא שקיפות שלא מוציא את הפרוטוקולים שלו? - זו ממשלה שבראשותך ובמקום לקבל את החלטות הולכת להיפגש עם אבו מאזן - אנחנו רוצים שהממשלה תצליח במאבק בקורונה, המגפה היא מלחמה של כולנו, אך צריך לתת תשובות ולא בנאומים שאינם מתכתבים עם המציאות, - תגידו באומץ נכשלנו".

"אני לא יודע אם אתה זוכר אדוני ראש הממשלה אבל לפני כמה שנים היה לך קמפיין בחירות תחת הסיסמא 'לא מתנצלים', הופעת בקמפיין ושיחקת איך שאתה מתנצל על שפיכת כוס קפה או תאונה קלה,, הזכיר מקלב לראש הממשלה והחמיא בציניות כי הוא דווקא שחקן לא רע; "ממשלה אינה קמפיין בחירות ולא משחק, ממשלה אלו אזרחים שמגיע להם לקבל הסברים למה שאתם עושים".

עוד תקף חבר הכנסת יוזם הדיון הסוער, "אני לא אדבר על 'ההצלחות המדיניות' שלך, על הפגישה המנומנמת עם נשיא ארה"ב או על הנאום שהוציא את דיבתנו רעה באו"ם. אני כן אדבר על מה שאמרת יהיה הורדת מחירים, אנשים עוצרים ברחוב ושואלים על מה אתה מדבר?, הצרכנים נכנסים לחנויות ורואים עליית מחירים, הציבור לא יכול להרשות לעצמו לרכוש מוצרים ואתה מדבר על עליית מחירים?".

"ומעל הכל המס על לומדי התורה", ציין בפני בנט שישב מולו במרכז המליאה. "מי שלומד תורה ישלם מס מענות גבוהה, איזה הגיון כלכלי יש בזה לאותם הנשים שעובדות, שהם תורמות למשק, איזה תועלת כלכלית יש בזה?, לזרוק אותם לעוני ולפגוע בפרנסה שלהם? אלפי המשפחות הללו דורשות ממך תשובות למה עשית להם את זה?, מה חטאו ומה פשעו, אם היו עבריינים היה בסדר רק ללמוד תורה לא?".

את נאומו סיים מקלב וביקש מראש הממשלה להתנצל על הפגיעה בחסידי ברסלב בכך שמיהר להגיב על זייפני הבדיקות וקרא לחקור ולהעמידם לדין, "רק לפני מספר חודשים כאשר אלפים חזרו מאומן עמדת ודרשת לחקור אותם, האשמת אותם בהאשמות פליליות, מאות נחקרו ואף אחד מהם לא הורשע, מגיע להם שתעמוד ותנצל בפניהם". כך מקלב.

אורי מקלב חסידי ברסלב נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד