י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מעיד על קו שבר"

הרבנים שמגבים את הרב מלמד מאשימים: "סגנון חרדי מובהק"

הראיון עם הרב יגאל קמינצקי, רב גוש קטיף לשעבר, בו הוא תקף את רב הישוב הר-ברכה - עורר סערה בקרב חלקים במגזר הדתי-לאומי | מספר רבנים, המזוהים עם הפלג הליברלי יותר במגזר, מגבים את הרב מלמד ותוקפים את הרב קמינצקי | אחד הרבנים טען כי הראשון אימץ את הסגנון החרדי: "יש כאן חרדיות ברורה"

הרבנים שמגבים את הרב מלמד מאשימים: "סגנון חרדי מובהק"
הרב אליעזר מלמד צילום: נריה דוד בינשטוק

"זה מה שמבדיל": רבנים במגזר הדתי-לאומי מתייחסים בימים האחרונים לראיון של הרב יגאל קמינצקי, בו תקף בחריפות את הרב מלמד ואת סדרת ספריו.

מספר רבנים בציונות הדתית, שחלקם מזוהה עם הפלג הליברלי יותר במגזר, גינו את דבריו של רב גוש קטיף לשעבר בראיון ל'בחדרי חרדים'. מנגד, הרב דב ליאור והרב יעקב אריאל, שהרב קמינצקי טען שאמרו לו כי אסור לרכוש את סדרת ספריו של הרב מלמד, טרם התייחסו או הכחישו.

"זהו אחד הראיונות החשובים ששמעתי לאחרונה, שאותו יש להפיץ ולהדהד", כתב הרב עדו פכטר, החבר בארגון 'נאמני תורת העבודה'. "הראיון הזה של הרב יגאל קמינצקי, בו הוא תוקף בחריפות חסרת תקדים את הרב אליעזר מלמד, מעיד על קו השבר הגדול בתוך הציונות הדתית".

לאחר שציטט חלק מהראיון ונתן את דגשיו, טען כי הרב קמינצקי מאמץ את הסגנון החרדי: "כמו אותו פתגם על הברווז - אם זה נשמע כמו חרדי ונראה כמו חרדי - סימן שזה חרדי. יש כאן חרדיות ברורה שפלג מרכזי בציונות הדתית עטה על עצמו".

"זה כבר לא א"י. זה הסיפור של המודרנה ואימוץ ערכיה. זה מה שמבדיל את הקהל שומר המצוות בארץ. ושם, יושבים להם לבטח חרדים וחרד"לים. ומנגד, חרדים מודרניים, ורבנים ספרדים בעלי גישה מתונה", כך לדבריו של הרב פכטר.

הרב קמינצקי. צילום: מארק ניימן

"כמגורש מגוש קטיף לא למדת דבר? על מה חרב הגוש אם לא על המחלוקת?", שאל הרב יהודה שלוש, דובר אגוד חכמי המערב ורב שכונות מזרח נתניה את הרב קמינצקי, במאמר שהתפרסם באתר 'כיפה'. "הכל היה שם חוץ מכבוד הדדי. אתה משתמש בציבור הדתי לאומי בשיטות המקולקלות של החרדים".

"אתה יכול לחלוק וזה בסדר. אבל מכאן ועד שאתה קורה להחרים את ספריו ולא ללמוד בהם זו קריאה חמורה שמקורה בסטרא אחרא של המחלוקת", טען.

גם הרב רפאל דלויה, רב בבית כנסת ספרדי בהר ברכה - ישובו של הרב מלמד, תקף את הרב קמינצקי, תוך שהוא משתמש במילים חריפות: "נמאס מרבנים חסרי השפעה ציבורית הרוכבים על גבם של רבנים מוכרים כדי לתקוף את הרב מלמד בצורה נבזית".

"ממה נפשך אם הרב יעקב אריאל סובר שמצווה לתקוף בפומבי את הרב מלמד, שיתכבד ויתקוף בעצמו מבלי להסתתר מאחורי גבם של רבנים זוטרים. ואם הוא סובר שאין לתקוף את הרב מלמד בפומבי אז שיוציא הבהרה", כתב בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק.

הרב קמינצקי הרב אליעזר מלמד ציונות דתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד