י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחשש להריסה

עצורים בהפגנה נגד 'חילולי קברים' בגילה

מחאה החלה הבוקר באתר עבודות בשכונת גילה בירושלים ע"י כמה עשרות חרדים, כוחות המשטרה שנמצאים במקום עצרו לפחות 8 חשודים לחקירה בגין הפרת סדר

עצורים בהפגנה נגד 'חילולי קברים' בגילה
הפגנה בגילה-ארכיון צילום: ישי ירושלמי

במחאה סוערת שנערכת הבוקר (שלישי) בשכונת גילה בירושלים עצרה המשטרה לפחות שמונה מפגינים שמוחים נגד העבודות שמתבצעות במקום, לטענתם תוך חילול קברי יהודים הנמצאים באזור.

בהפגנה משתתפים כמה עשרות חרדים קיצוניים שהגיעו לפנות בוקר, בשל קריאה של העדה החרדית להחריף את המחאה. למקום הגיעו גם כוחות משטרה גדולים שמנסים לפנות את המפגינים אשר מפירים את הסדר הציבורי

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בקהילות הקנאים טוענים כי העבודות שנעשות לסלילת כביש בשכונת גילה בבירה, מתקיימות על אתר ארכיאולוגי שבו נמצאים קברי יהודים מתקופת בית שני.

גורמים בעדה החרדית חוששים כי בכוונת מפעילי האתר להאיץ את העבודות ולהביא להרס הקברים היהודיים, שלטענתם נמצאים במקום. יש לציין, כי לא קיימות הוכחות ברורות להימצאותם של קברים יהודים באתר. הכביש שנבנה עשוי להוביל לשכונת מגורים שנבנית בסמוך.

מהמשטרה נמסר כי בעקבות מחאה שהחלה הבוקר באתר עבודות בשכונת גילה בירושלים, כוחות המשטרה שנמצאים במקום פועלים להשבת הסדר על כנו, ועד כה נעצרו 8 חשודים לחקירה בגין הפרת הסדר.

"בשעה זו, נמשכת פעילות המשטרה במקום כנגד כל הפרת סדר שתבוצע על ידי המוחים במקום", נמסר מהמשטרה.

חילול קברים הפגנה עצורים שכונת גילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד