כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מוצרי איטום גגות שאתם חייבים להכיר

לפניכם שני מוצרים של חברת בי.ג'י בונד שבטח תשמחו להכיר, בעיקר הודות לעובדה ששניהם עומדים בהצלחה בתקנים המחמירים ביותר בתחום חומרי האיטום ברמה הבינלאומית

מוצרי איטום גגות שאתם חייבים להכיר
איטום גג צילום: FREEPIK

איטום גגות הוא פעולה שמטרתה למנוע חדירה של מי גשמים מהגג לתוך המבנה. למרות שיש גגות מסוגים שונים (גגות מרוצפים, גגות משופעים או שטוחים מבטון, גגות קלים, גגות רעפים ואפילו מרפסות שמש), בכולם נדרש להתבצע איטום. עד לפני כמה שנים איטום גגות נעשה אך ורק ע"י זיפות, אבל כיום שיטה זו שמורה בעיקר למבנים ישנים.

כיום יש אופציות נוספות לאיטום גגות. למשל, יריעות איטום ביטומניות או חומרי איטום שאותם מתיזים, מורחים או גוללים על הגג. לפניכם שני מוצרים של חברת בי.ג'י בונד שבטח תשמחו להכיר, בעיקר הודות לעובדה ששניהם עומדים בהצלחה בתקנים המחמירים ביותר בתחומם -מה שהופך אותם לחומרי איטום ברמה בינלאומית.

בי ג'י גלו

בי.ג'י.גלו הינו בתחליב מהפכני  שהוא למעשה ציפוי פולימר על בסיס מים. חומר זה מיועד לאיטום של גגות שנדבק היטב למשטחים שונים: ביטומן, עץ, בטחון, אסבסט (הן גגות והן לוחות) ועוד הודות לשילוב ייחודי של תכונות כמו מתיחה בטמפרטורה נמוכה, התנגדות לקרינת השמש מסוג אולטרה סגול (מה שגורם לו לשמור על רפלקטיביות גבוהה), גמישות (מעל 600 אחוז) ועוד.

יישום החומר נחשב לקל ופשוט (למשל אין צורך לדלל אותו במים) ונעשה בהתזה, בהברשה או בגלילה (מקל גומי) באמצעות 2 שכבות. בנוסף, החומר נשאר לבן לאורך זמן, מתייבש מהר (תוך 72 שעות) נחשב קל לניקוי, אינו רעיל, מונע הזדקנות מוקדמת של הגג ואפילו מפחית התרחבות/התכווצות של הגג הודות להבדלי הטמפרטורות (למשל בין היום ללילה)

בי ג'י גג משוריין

מדובר במשחה אקרילית לבנה שמחוזקת בסיבים (מה שהופך אותה לאטומה ולחזקה במיוחד) שמשמשת הן לאיטום גגות משוריינים והן להלבנה של גגות, כך שהיא מהווה ציפוי שמגן על הגג כל השנה: בחורף מחדירה של מים ובקיץ מהתחממות. החומר מיועד לאיטום של גגות משופעים (שיפוע מינימלי של 2% עם נקודות ניקוז תקינות) ושטוחים וכן של גגות שעשויים מפח או מאסבסט, אבל לא למקומות שיש בהם חשש למים עומדים כמו מרפסות, מקלחות ואדנות.

היישום של החומר נעשה בהתזה או במריחה ונחשב קל במיוחד משתי סיבות: אין צורך לדללו במים ואין צורך בהלבנה נוספת של הגג. עם זאת, לחומר יש יכולת גישור ע"פ סדקים בגג, הוא מתייבש במהירות (ייבוש ראשוני של 24 שעות וייבוש סופי תוך שבוע), כך שהוא נחשב לאיכותי במיוחד. עם זאת, יש להימנע מהרטבת הגג בשבוע שלאחר היישום ולשטוף היטב (הן את הידיים והן את כלי העבודה) במים ובסבון לאחר השימוש

הנחיות כלליות לשימוש בשני החומרים

  • אחסון- יש לאחסן את החומר במקום מוצל ויבש שאינו חשוף לגשם או לשמש. עם זאת, לחומר חיי מדף ארוכים והוא מתאים לשימוש גם לאחר 12 חודשים. זאת כמובן שהוא נשאר באריזתו המקורית ונשמרו תנאי האחסון האופטימליים שצוינו לעיל.
  • הכנה ליישום – לפני השימוש בחומר יש לדאוג שתשתית הגג תהיה יבשה ונקייה, כלומר יש לשטוף את הגג באמצעות לחץ מים גבוה ולמרוח את החומר רק לאחר שהתייבש לחלוטין. כמו כן, יש להסיר ממנו כל חומר איטום קודם (למשל זפת). במידה ויש בועות בחומר האיטום הישן מומלץ לעשות שימוש בסכין כדי להסיר אותן.
  • אזהרות -החומר מצריך עבודה עם אמצעי מגן כדי להימנע ממגע עם העור או העיניים, אוורור והרחקה מילדים ומטמפרטורות נמוכות, כלומר פחות מ-5 מעלות צלסיוס. אין לעשות שימוש בחומרים אם יש אפשרות של גשם ב-72 השעות שלאחר היישום (בי ג'י גלו) או ב-24 הקרובות (בי גי' משוריין).

מעטפת שלמה ומושלמת של איטום

גם חברת איטומית טק, שעובדת עם המוצרים של בי.ג'י. בונד, מספקת פתרונות מושלמים לאיטום גגות קלים וגגות איסכורית, וכדי להשלים את האיטום של הגג כדאי שתדעו שגם לחברת בי ג'י פיינט יש מה להציע לכם, בצורה של 2 מוצרים (Sopro DF10 ו- Sopro Brillant ) של רובה איכותית שמשמשת חומר עזר לאיטום, כך שהיא מתאימה לשימוש גם מתחת ליריעות ביטומניות וגם לביצוע תיקונים בגגות קיימים. המשמעות היא שאתם מקבלים מעטפת שלמה ומושלמת ומבטיחים גג אטום ואפס רטיבות בבית. היינו אומרים שאתם תהיו שמחים עד הגג, אבל אם לא תנסו איך תדעו?

איטום גגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד