י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רק דוגמא לעתיד

ח"כ מעוז זעם: הרב אליהו מסיים את תפקידו בגלל ברוקולי

שר הדתות מתן כהנא הכריז לפני מספר שבועות על בחירות לרב העיר חצור הגלילית בשל החמרה בכשרות באחד ממפעלי הצפון של הרב שמואל אליהו - שהופקד על כשרות העיר אחרי מותו של הרב דיעי | חבר הכנסת אבי מעוז טען: "דוגמה למה שהולך להתרחש אם תתממש רפורמת הכשרות"

ח"כ מעוז זעם: הרב אליהו מסיים את תפקידו בגלל ברוקולי
אבי מעוז בכנסת צילום: ערוץ כנסת

העניין סביב הבחירות החדשות לרב העיר חצור הגלילית הגיעו לכנסת אתמול (שני) כשנטען על ידי אחד מחברי הכנסת באופוזיציה כי זו הוכחה למהות רפורמת הכשרות.

לאחר שהרב מרדכי דיעי, רבה של העיר, הלך לעולמו לפני כמה חודשים, האחריות על ענייני הכשרות בעיר הועברה לרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ואחד מבכירי רבני הדת"ל. לפני מספר שבועות, נציגי הרבנות של צפת בדקו את ממפעל 'פרי הגליל" ליצור ברוקולי בצפון הארץ, וטענו שישנה רמת נגיעות גבוהה של חרקים.

הרב דיעי, לפי 'דה מרקר', טען בעבר כי הירקות של המפעל כשרים, אך הרב אליהו קבע שלא, מכיוון שיש יותר מ-50% הנגועים בחרקים. בעקבות ההחמרה, שר הדתות מתן כהנא הודיע על בחירות לרב העיר חצור.

בתגובה להודעה על הבחירות, שידיחו בסופו של דבר את הרב אליהו מתפקידו, חבר הכנסת אבי מעוז מסיעת 'הציונות הדתית' טען שהמקרה הוא הוכחה למה שיקרה לאחר רפורמת הכשרות.

"זוהי דוגמה מעולה למה שהולך להתרחש במדינת ישראל אם חלילה תתממש רפורמת הכשרות המסוכנת של השר כהנא", אמר במליאה. "מפעל שלא יהיה מרוצה מהחלטתו של הגוף המשגיח, יחפש גוף אחר שיקל יותר".

"גופי הכשרות יהיו גופים עסקיים בעלי אינטרס כלכלי, שייזהרו מלהקשות על בעלי העסקים, כדי לא לאבדם, בניגוד לרבנות, שאין לה שום אינטרס מלבד האחריות על הכשרות. ועל הכשלת הציבור לא יהיה מי שייקח אחריות. הרם ידך מפרצופה היהודי של מדינת ישראל - הכשרות", תקף מעוז.

אבי מעוז הרב שמואל אליהו מתווה הכשרות מתן כהנא חצור הגלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד