כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
קרב גרסאות

חוק יסוד ההגירה: שקד ורוטמן לא הגיעו להסכמות

לאחר שהסכים לדחות את ההצבעה בשבוע שעבר כדי להגיע להסכמות מול שרת הפנים שקד, חבר הכנסת שמחה רוטמן הודיע שהמגעים על חוק יסוד ההגירה התפוצצו - ושהחוק יעלה מחר להצבעה | שרת הפנים: "הוא לא הצליח לקבל את הסכמת האופוזיציה" 

חוק יסוד ההגירה: שקד ורוטמן לא הגיעו להסכמות
שמחה רוטמן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לא הגיעו להסכמות: שרת הפנים איילת שקד וחבר הכנסת שמחה רוטמן פוצצו היום (שלישי) את המו"מ ביניהם על חוק יסוד: ההגירה, כשבניהם מתנהל קרב גירסאות על סיבות ביטול המגעים.

חבר הכנסת שמחה רוטמן טען שהסיבה לביטול המגעים היא ששקד לא הסכימה לחזור מהתחייבויות שניתנו לרע"מ ול'מרצ'. מנגד, בכירת 'ימינה' מצידה מסרה שהם כן הגיעו להסכמות - אך הח"כ ממפלגת 'הציונות הדתית' הוא זה שלא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו.

"מחר יעלה להצבעה חוק יסוד ההגירה", הודיע רוטמן. "לצערי, למרות ניסיונותיי, שרת הפנים איילת שקד לא הסכימה לחזור בה מההתחייבויות שניתנו לעבאס ולמרצ. מצפה מכל מי שרואה עצמו ציוני בכנסת ישראל לתמוך בחוק".

שרת הפנים טענה ההיפך, ושיתפה בהתחלה את ההסכמות, שלטענתה, התקבלו: "התנהל משא ומתן פורה ומועיל עם ח"כ שמחה רוטמן במסגרתו הגענו לסיכום הבא: 1. חוק יסוד ההגירה יידחה ויוקם צוות שיגיע לנוסח מוסכם. יצויין שחוק יסוד ההגירה אינו נותן מענה לחוק איחוד משפחות".

"2. ח״כ שמחה רוטמן וח״כ שרן השכל יגישו הצעת חוק פרטית לחוק האזרחות אשר תוצמד להצעה הממשלתית. ח"כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה", כך לדבריה.

"נכנסנו למו"מ תוך אמירה ברורה, שתנאי בסיסי יהיה חזרה מההתחייבויות לרע"מ ולמרצ וכשהתברר שהיא לא מוכנה לתת את ההתחייבות הזאת, כל שאר הפרטים לא היו רלוונטיים", הדגיש רוטמן ותקף: "שקד משקרת במצח נחושה. מאכזב מאוד שבמקום לדאוג לבטחון ישראל היא עסוקה שוב בניסיון פתטי לשווק את השקר שלה וחבל".

במו"מ, שהגיע לאחר שרוטמן הסכים לדחות בשבוע שעבר על חוק היסוד, התנהל בין האחרון לבין שרת הפנים במטרה להגיע להסכמה ולהגביל את איחוד המשפחות בין הפלסטינים לערביי ישראל, לאחר שהוראת השעה של חוק איחוד המשפחות נפלה עקב התנגדות של גוש נתניהו.

רוטמן רצה להעלות בשבוע שעבר את חוק יסוד: ההגירה, תוך שהוא מקבע את הוראת השעה של איחוד המשפחות יחד עם תיקון החורים, כך לטענתו, שקיים בהוראת השעה. שקד קראה לנהל מו"מ, שכאמור נכשל.

מדיניות ההגירה שמחה רוטמן איילת שקד משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד