י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עשית בלגן רציני"

משפט נתניהו: ההצעה לריקלין והמעקב על הייעוץ ל'פאודה'

עדות אבירם אלעד, לשעבר העורך הראשי ב'וואלה': לאחר שפרסמתי כתבות על פרשת הצוללות, קיבלתי רמז שמישהו מוציא עליי מידע על העבר שלי ועל הייעוץ שלי לסדרת 'פאודה'. כשהצעתי לצרף לאתר את אלמוג בוקר, לא אפשרו זאת. כשהציעו את ריקלין, הסכמתי, אבל ריקלין לא היה פנוי והמליץ על אראל סג"ל

משפט נתניהו: ההצעה לריקלין והמעקב על הייעוץ ל'פאודה'
אתר וואלה צילום: Gili Yaari / Flash90

אבירם אלעד, לשעבר העורך הראשי וראש מערכת החדשות באתר 'וואלה', העיד היום (שלישי) בפעם השנייה בתיק 4000 - בו נאשם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ואנשי העסקים שאול ואיריס אלוביץ' נאשמים בשוחד. אלעד החל אתמול למסור את עדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים לאחר סיום שלב מתן העדויות של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה.

אלעד סיפר בעדותו כי אילן ישועה אמר לו: "אתה שרוף אצל משפחת נתניהו כי פרסמת על פרשת הצוללות וגם כי כתבת מאמר על תוכנית הגרעין עם ביקורת על משפחת נתניהו". הוא טען גם כי ישועה אמר לו שהוא מגן עליו מפני משפחת נתניהו שדורשת את פיטוריו מהעבודה באתר באמצעות איריס אלוביץ'.

אלעד סיפר על התקופה ב-2016, כשחזר ל'וואלה' לאחר שעזב אותו. "הבעתי פליאה רבה בפני ישועה. הוא אמר לי, 'אני יודע שעזבת על רקע ההתערבויות. אני רוצה שתחזור והחלטתי שהדבר הזה הורס את 'וואלה', גרוע לחברה וצריך להפסיקו ולכן אני צריך עורך ראשי שייחשק אותי ויגיד לי לא בקשר להתערבויות. כשהוא אמר את הדברים כך הבהרתי לו שאם אשקול לחזור זה רק בהבטחה ברורה שההתערבויות הללו ייפסקו והוא יפסיק לתת לזה גיבוי", אמר אלעד.

הוא סיפר כי כבר ביום הראשון בעבודתו כעורך ראשי התחילו חילופי הדברים בעניין סיקור נתניהו, ואמר כי "השיא היה ב-20:00 בערב, כשרביב דרוקר פרסם את פרשת הצוללות. מבחינתי זו חדשה דרמטית ביותר בעלת ערך עיתונאי רב ואני נותן הנחיה להתחיל להכין פולו-אפ על זה. אילן ישועה מתקשר אליי ואומר: 'מה אתה חושב?'; ואני אומר שזו ידיעה שיכולה להפיל ממשלה. הוא אמר לי 'אחלה'. זמן קצר אחרי זה הוא מתקשר או כותב לי: 'תעצרו את העבודה ואל תפרסמו שום דבר'. נדהמתי. אמרתי לו 'לפני רגע אמרת אחרת. הוא אומר: 'אי אפשר כרגע. תעצרו וחכו'".

"במהלך כל אותו הערב, יש שיחות ודיונים שמגיעים לטונים גבוהים. אני אומר לו (לישועה - ג"מ) שזה בניגוד לכל מה שסיכמנו בינינו והבאת אותי בשביל זה, ובידיעה אקוטית אתה עושה לי צנזורה. הוא אומר לי 'אני יודע מה אמרתי - אבל זה המצב'. הייתי בתחושה מאוד קשה. החלטתי שאני מפרסם בכל זאת כתבה על הצוללות", אמר אלעד, וסיפר כי ביום שלמחרת "מצאתי בטוויטר מכתב שכתב עורך דין פרטי בשם גונן בן יצחק שדורש מהיועמ"ש לפתוח בחקירה. נתליתי במכתב כדי לפרסם את זה בבוקר תחת הכותרת 'דרישה מהיועמ"ש לפתוח בחקירה'".

עוד פרט מדאיג שעולה מעדותו של אלעד הוא תקרית נוספת שהתרחשה בינו לבין ישועה אחרי פרסום הכתבות נגד נתניהו. "מיד אחרי הפרסום, אולי הודעתי לאילן לפני הפרסום, הוא קרא לי למשרד ואמר לי: 'עשית בלגן רציני'. הוא שאל אותי אם אני וגונן עבדנו יחד על הסדרה 'פאודה', כי ייעצתי שם לכותבים, לאבי ישככרוף. גונן בן יצחק היה בשב"כ ופגשתי אותו בכלל כשהייתי בצבא והכרתי אותו בשמו השני. נפגשנו ברמאללה בפעילות. לא הכרנו מעבר לזה, אבל הבנתי שמישהו חוקר את זה ומוציא מידע ובודק עליי. נדהמתי מהדבר הזה".

מהעדות עולה שוב האשמה חמורה כלפי נתניהו: "אילן מתאר לי את זה בצורה מאוד ברורה: אלוביץ' ובזק תלויים בהחלטות רגולטוריות כאלו ואחרות שאמורות להתקבל כעת, ולכן חשוב מאוד שוואלה יחמיא ויתיישר ויהיה נתון למרותם של ראש הממשלה וממשלתו. הוא אמר לי שיש מיליארדים על השולחן. הוא חזר ואמר את כמה פעמים. היו פעמים שהוא דיבר עם שאול במשרד, סיים את השיחה ואז נתן לי הנחיה".

"היו מספר מקרים שהיו מינויים שנוהלו בצורה עקומה ולא טבעית בעיניי", אמר אלעד ויספר כי אמיר תיבון, הכתב המדיני, קיבל הצעה מכלי תקשורת אחר. הוא ביקש העלאה לא גדולה אבל אילן ישועה אמר אז במערכת כי יצטרכו לשחרר אותו, למרות שהוא מעריך אותו, זאת בגלל שהוא כותב יותר מדי נגד נתניהו. "אילן אמר שקיבל הנחיה ברורה מאלוביץ' שהוא (תיבון - ג"מ) לא יועסק. הוא קיבל כתבים חליפיים; ארז תדמור, למשל".

"במקרה אחר ניסיתי לגייס את אלמוג בוקר, ואילן לא אפשר זאת, למרות שמקצועית לא הייתה שום סיבה בעולם. היה ברור שיש לו יכולות גבוהות. לא התקבל אישור. אני חושב שהוא אפילו אמר שזה מראש הממשלה או משפחתו. במקרה אחר אילן הציע כותב ימני, את שמעון ריקלין. חשבתי שזו הצעה שיש לה מקום בהחלט ונשמח לגוון. דיברתי עם ריקלין, אבל הוא לא היה פנוי. הוא הפנה אותי לאראל סג"ל. שמחתי מאוד כי הערכתי את כתיבתו. בסופו של דבר גייסנו אותו לאתר".

גם לגבי השר לשעבר משה כחלון עלו טענות. "הייתה הנחיה ברורה למשוך כתבות שליליות לגביו בנימוק שהוא אמור להיות חלק ממעגל ההחלטות הרגולטריות והוא עושה לבזק חיים קשים", אמר אלעד.

משפטו של בנימין נתניהו תיק 4000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד