י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
להחליש כוחם של החרדים

מתקפה חריפה על בנט: "שתי אפשרויות: להתנצל או להתפטר"

דבריו של ראש הממשלה בנט על כך שצריך להחליש את כוחם הפוליטי של החרדים, עוררו סערה פוליטית. חברי הכנסת החרדים יוצאים במתקפה | ח"כ אייכלר: "לבנט יש שתי אפשרויות: להתנצל או להתפטר" | ח"כ מלכיאלי יו"ר סיעת ש"ס: "נפתלי החוצפן והשחצן מדהים כל פעם מחדש"

מתקפה חריפה על בנט: "שתי אפשרויות: להתנצל או להתפטר"
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט הבוקר (שלישי) על כך שאמנם החברה החרדית חשובה למדינת ישראל, אך צריך להחליש את כוחה הפוליטי, עוררו סערה גדולה במערכת הפוליטית. ח"כים חרדים נזעמו על הדברים של בנט, שלא היו נאמרים על ידו בשנים קודמות.

"פוליטיקאי עם שישה מנדטים שגנב את ראשות הממשלה בהונאה, מבקש להקטין את השפעתם של שישה עשר מנדטים. כמה חוסר מודעות במשפט אחד", תקף ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

חבר הכנסת אייכלר נזעם על דבריו של ראש הממשלה בנט: "החרדים נמצאים פה כבר מאתיים שנה, עוד מימי התורכים. עליית החסידים, עליית תלמידי הגר"א והעליה התימנית כולם היו חרדיים. הוריו של בנט היגרו לכאן מסן פרנסיסקו. תארו לעצמכם שנשיא ארצות הברית היה אומר שהוא מאוד שמח שיש יהודים באמריקה אבל צריך להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. הכול יודעים מה ההשפעה הפוליטית של המיעוט היהודי בארצות הברית. העולם היהודי היה מזדעזע". לדבריו, "לבנט שתי אפשרויות: להתנצל או להתפטר".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב לדברים ותקף: "דבריו של בנט לא מפתיעים, הוא עשה את זה בברית האחים עם לפיד ורק התחנחן בפני הציבור החרדי כי היה צריך אותו לצרכיו. זה אותו האיש שמשקר במצח נחושה עבור נושאים שמעניינים אותו באותו רגע. לא מפתיע כי בנט גם יודע שהוא לא יצטרך אותנו יותר, כי זו הקדנציה האחרונה שלו במערכת הפוליטית".

חבר הכנסת יעקב ליצמן הגיב: "כשבנט מדבר על הצורך להגביל את ההשפעה החרדית הוא שוכח כמה הוא השתמש בה לצרכיו הפוליטיים ולמען הציבור שהוא ייצג בעבר. בשעתו, בעבר הלא רחוק כשהוא היה זקוק ל'השפעה החרדית' הוא ידע להתחנן לעזרתה. על זה נאמר אתה אומר 'פן ירבה', ואנחנו אומרים 'כן ירבה'.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "נפתלי החוצפן והשחצן מדהים כל פעם מחדש. אני לא מאמין שהיה מעיז להגיד על הציבור הערבי את מה שאומר על הציבור החרדי- ששמח שיש חרדים, אבל צריכים להגביל את השפעה הפוליטית שלהם. אבל מה כבר אפשר לצפות מאדם שמכר את כל הערכים של המדינה היהודית בשביל לשאת נאום מעל בימת האו"ם בתור ראש מפלגה עם 6 מנדטים".

בכנס פוליטי היום נאם ראש הממשלה על הזרמים בארץ ומה שביניהם, "יש 70% שמסכימים ואז שלושים אחוז שלא", הוא אמר, בנוסף התייחס בנאומו להתנגשויות שבין החרדים, הדתיים מהציונות הדתית והשמאל הקיצוני.

"צריך את שלושת הזרמים", הדגיש ראש הממשלה בנאום שנשא באנגלית, תוך שהוא מציין "אנחנו צריכים את החרדים ואני שמח שיש אותם", אבל הבהיר בנט, "צריך להחליש את כוחם הפוליטי".

 

נפתלי בנט יעקב ליצמן משה גפני ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד