י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בצל האנטישמיות

ראש ממשלת שוודיה: "עלינו להשקיע יותר בתרבות היהודית בשוודיה"

ראשי מדינות ואנשי ממשל מכ-50 מדינות הוזמנו להגיע השבוע למאלמו אשר בשוודיה לכנס בנושא השואה. ראש הממשלה סטפן לוון אומר כי כל המדינות יבטיחו לפעול באופן פעיל נגד האנטישמיות, וכך גם שוודיה עצמה תעשה

ראש ממשלת שוודיה: "עלינו להשקיע יותר בתרבות היהודית בשוודיה"
נשיא הקונגרס היהודי הלאומי רון לאודר נואם בכתבה צילום: צילום מתוך הטוויטר של צביקה קליין

ראש ממשלת שוודיה, סטפן לוון, שהודיע באוגוסט השנה כי הוא מתפטר מראשות הממשלה והמפלגה, בשל תחושת מיצוי לאחר 10 שנים בראשות המפלגה ו-7 שנים בראשות הממשלה, יסיים את תפקידו בנובמבר הקרוב, בינתיים הוא מבטיח כי שוודיה תלחם באנטישמיות.

בכינוס נגד אנטישמיות שנערך בימים אלה במאלמו שבשוודיה, נאם ‏נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר: "כיום האנטישמיות לא נעלמה. היא גוברת ברחבי העולם. זה הופך אותנו ליותר רלוונטיים מאי פעם, אחרי השואה, מי חשב להיות מזוהה עם הנאצים? 3 דורות לאחר מכן אנשים פשוט שכחו".

עוד אמר: ‏"יש אנטישמיות מגיעה כעת מהשמאל. אובססיה עם המדינה היהודית, עם ישראל. מה הייתם חושבים אם שוודיה הייתה מותקפת עם אלפי טילים על מאלמו? על שטוקהולם? טרוריסטים שרוצים להשמיד את שוודיה ואת כל העם השוודי? כי זה מה שחמאס עושה ומאמין בו", הדברים הובאו בחשבון הטוויטר של כתב 'מקור ראשון', צביקה קליין.

"איך הייתם מרגישים על שוודיה, שהתקשורת מבקרת אותה בתקשורת העולמית שהיא מגינה על עצמה", שאל והסביר, "שמבקרים אותה כל העת בעקבות כך. זה אבסורדי. אתם יודעים מה שוודיה הייתה עושה להגן על אזרחיה? למה רק ישראל מקבלת גינויים? שנאת המדינה היהודית היחידה - צריכה להפסיק".

‏"באינסטגרם ובפייסבוק - מפיצים שקרים על ישראל. זו לא האמת. הרשתות החברתיות - שוות שיבוש המציאות. מה שעושים לישראל ולעם היהודי הם יכולים לעשות לכל אחד. הם ירדפו אחרי היהודים קודם, אבל אחרי אחרים לאחר מכן".

‏"ראש ממשלת שוודיה, אנשים ניצלו את הפתיחות של דמוקרטיה ליברלית, אבל הביאו לכאן שנאה איתם ממדינותיהם לשוודיה. אם למדתי דבר אחד: אנטישמים הם פחדנים, בריונים. כשמתעמתים איתם הם מתחבאים".

שוודיה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד