י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בניגוד לטענות בממשלה

ראש המוסד לשעבר: איראן לא קרובה לגרעין יותר מבעבר

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן אמר היום כי איראן איננה קרובה לנשק גרעיני יותר ממה שהייתה קרובה בעבר. "אם איראן תחליט לקחת 'פנייה לא נכונה', ישראל תהיה חייבת להגיב"

ראש המוסד לשעבר: איראן לא קרובה לגרעין יותר מבעבר
יוסי כהן צילום: Marc Israel Sellem/POOL

על רקע הביקורת בממשלה החדשה על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בטענה כי בתקופתו איראן התקרבה כדי נגיעה מנשק גרעיני, אומר היום (שלישי) ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ומי שהשקיע את מירב מרצו בנושא האיראני, כי איראן איננה קרובה לגרעין יותר ממה שהייתה בעבר.

"הטענה שאיראן במצב טוב יותר מבעבר - לידיעתי זו אמירה לא נכונה", אמר כהן בכנס הג'רוזלם פוסט שהתקיים היום בירושלים. "במתקנים האיראניים יש פחות יכולות לעשות דברים שהיו יכולים לעשות בעבר, ויש להם פחות תמיכה בינלאומית ממה שהיה להם בעבר". ראש המוסד לשעבר ייחס את עצירת התקדמות תכנית הגרעין ל"מאמצים הנמשכים והארוכים של כוחות מסביב לעולם".

עוד אמר כהן בנוגע לאיום האיראני: "ישראל תמיד תגן על עצמה בעצמה. אם איראן תחליט לקחת 'פנייה לא נכונה', ישראל תהיה חייבת להגיב. הסכם הגרעין יהיה חייב להיות מנוסח מחדש, ביותר מנושא אחד".

בהתייחס לתוכניותיו העתידיות אמר כהן: "אני לא בפוליטיקה, אני בעסקים". בהקשר להסכמי השלום עם מדינות ערב אמר, "אני מקווה ומתפלל שהמהלך יימשך. זה מיושן להיות ביחסים שאינם טובים כמו אלה".

המוסד יוסי כהן איראן הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד