י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ציר הרשע מתחזק

מדוע תוקף נתניהו את ההסכם עם ירדן

סערה ב... מים. ראש הממשלה לשעבר תוקף את הנוכחי בגין הכפלת כמות המים שמועברים לירדן שסובלת ממחסור, בעוד זו ממשיכה לתחזק קשרים ענפים עם איראן

מדוע תוקף נתניהו את ההסכם עם ירדן
נתניהו ובנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, תוקף את החלטת ראש הממשלה נפתלי בנט לספק עוד מים לירדן, וטען כי ההסכם נחתם בדיוק בימים שבהן היא מחזקת את קשריה עם איראן.

"דווקא בימים אלה שבהם ירדן מהדקת את יחסיה עם איראן, בנט הכפיל היום את כמות המים שישראל מעבירה לירדן - מבלי לקבל שום תמורה מדינית לישראל", כך כתב יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

המהלך מגיע בעקבות המחסור במים בממלכתם, ירדן ביקשה מישראל שתכפיל את כמות המים שהיא מעבירה אליה, מאז הסכם השלום; ראש הממשלה הסכים לדרישה. מעל עשר שנים מאז שסוכם בפעם האחרונה על הגדלת כמות המים, בימים האחרונים מדינת ישראל הסכימה להגדיל פי 2 את כמות המים שתועבר לירדן.

הביקורת של נתניהו נגד בנט בנושא המים לירדן, מגיעה לאחר שנתניהו העביר אתמול ביקורת על החלטה לאשר בקשת איחוד משפחות ל-442 פלסטינים כשלב ראשון, לראשונה מזה 12 שנה.

הדבר נודע בעקבות הודעה רשמית שפרסם המשרד לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינים, לפיה, ישראל אישרה קבוצה ראשונה של 442 בקשות לאחר הפסקה של 12 שנים בטיפול בבקשות אלו. הבקשות שאישרה ישראל מאפשרות רישום במרשם האוכלוסין הפלסטיני. תושבים הנמצאים בשטחי הרש"פ ואין ברשותם מספר תעודת זהות פלסטיני (בד"כ מדובר בתושבים שהגיעו ממדינות ערב והשתקעו בשטחי הרש"פ או צאצאים של תושבים כאלה). בעצם הרישום מקבלים תושבים אלה מעמד חוקי בשטחי הרשות.

ירדן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד