י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסערה והפרישה מהמרוץ

השר אלעזר שטרן מצא אשמים: "נעשה לי עוול גדול"

לפי מקורבי אלעזר שטרן, השר מ'יש עתיד' מאשים את התקשורת בסיקור נרחב של פליטת הפה שלו בשידור חי, מה שהוביל לפרישתו מהמרוץ לראשות הסוכנות היהודית. לדבריו לפיד אמר לו שיתמוך בהישארותו בממשלה

השר אלעזר שטרן מצא אשמים: "נעשה לי עוול גדול"
אלעזר שטרן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נראה כי הערב (שלישי) שר המודיעין אלעזר שטרן (יש עתיד) מצא את האשמים לסערה שהובילה להסרת מועמדותו לתפקיד הנחשק - יו"ר הסוכנות היהודית. ב'כאן 11' פרסמו דברים מפי מקורביו של השר שטרן, בהם הוא מאשים את התקשורת בהתנהלות חסרת אחריות. לדבריו לפיד הבטיח לו שיתמוך בהישארותו כשר בממשלה

"נעשה לי עוול גדול", מתייחס שטרן לפליטת הפה שלו בשידור חי על כך שגרס תלונות אנונימיות נגד מפקדים בתקופה בה שירת בצה"ל. "התקשורת התנהלה בצורה לא אחראית", מאשים השר מ'יש עתיד' את התקשורת על כך שסיקרה בהרחבה את הפרשה. שטרן אף מדגיש כי את ההחלטה קיבל בעצמו. לדברי מקורביו הוא ביטל את כל פגישותיו, התייעץ עם משפחתו וקיבל את ההחלטה להסיר את מועמדותו לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.

עוד טוענים מקורביו של שטרן כי יו"ר המפלגה יאיר לפיד תמך בו, וטרם פרסום ההודעה על הסרת המועמדות לסוכנות היהודית, לפיד הבטיח שיתמוך בהישארותו בממשלה.

ברקע הסערה סביב מינוי של ראש השב"כ והמכתב האנונימי נגדו, התבטא ביום ראשון השר שטרן בראיון לגולן יוכפז ברדיו 103fm וסיפר כי הוא עצמו, בזמן שכיהן כראש אכ"א, היה גורס מכתבים אנונימיים שהגיעו למשרדו ובהם תלונות כנגד מפקדים.

דבריו של שטרן עוררו סערה, שכן לעיתים חיילים בצבא חששו להתלונן בפומבי ותחת שמם המלא כנגד המפקדים ולכן עשו זאת באופן אנונימי, ובזמן שהוא גנז את התלונות שהוגשו, הוא פגע בשמו הטוב של הצבא וכן בביטחון החיילים.

לאורך היום דבריו של שטרן עוררו סערה, כאשר גם צה"ל באופן חריג התנער מדבריו של שר המודיעין שכיהן בעבר בתפקיד ראש אכ"א, והבהיר כי הצבא נוהג לבחון גם תלונות אנונימיות שהוגשו כנגד מפקדים לאורך השנים.

בשעות הערב ניסה שטרן להבהיר את דבריו בהופעות לתקשורת, תוך שהוא מתנצל ומבהיר כי דבריו לא הובנו נכון, אך פרסום נוסף נגדו סיבך עוד יותר את העניינים ולא הותירו לו ברירה אלא לפרוש מהמרוץ.

אלעזר שטרן יש עתיד הסוכנות היהודית יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד