י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתעלם מההתרסקות

אדלשטיין מגיב לסקר: "מוכיח את מה שטענתי"

מס' 2 בליכוד יולי אדלשטיין שמבקש להיות במקום הראשון מתייחס לסקר שפורסם הערב וסובר כי נתוניו מוכיחים את טענתו: "זה או אני או לפיד"

אדלשטיין מגיב לסקר: "מוכיח את מה שטענתי"
נתניהו ואדלשטיין במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

המירוץ הסתיים עוד לפני שהתחיל? סקר מנדטים שפורסם הערב ב'חדשות 12', מצביע שוב כי מעמדו של חבר הכנסת בנימין נתניהו בתוך 'הליכוד', ממשיך להתחזק והוא מנצח כל מתמודד מולו בפער גדול. כך גם את מס' 2 ברשימה, יולי אדלשטיין שמבקש לעצמו את המקום הראשון.

לפי נתוני הסקר, 86% ממצביעי 'הליכוד' תומכים בנתניהו לראשות המפלגה, בעוד רק 6% בלבד תומכים באדלשטיין. בנוסף, אם האחרון בסופו של דבר ינהיג את 'הליכוד', המפלגה תיחלש בכוחה ותקבל 20 מנדטים בלבד. אולם אדלשטיין יוכל להרכיב ממשלה רחבה בראשותו, כשגם מתנגדי נתניהו יצטרפו אליה, כדוגמת גדעון סער, אביגדור ליברמן, נפתלי בנט ויתכן שאפילו מפלגות 'יש עתיד' ו'העבודה'.

לעומת זאת, באם נתניהו יעמוד בראשות הליכוד, אזי הוא יתחזק ל-34 מנדטים, אך לצד זאת ישיג יחד עם המפלגות החרדיות ו'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ', רק 56 מושבים ולא ישיג את ה-61 הנדרשים לשם הקמת ממשלה בראשותו. 

למרות התוצאות, יולי אדלשטיין אינו אומר נואש, ומתעודד דווקא מהנתון שמראה שאם הוא יכהן כיו"ר הליכוד, גוש הימין עם סער ובנט יקבל רוב, וטוען שהתחרות היא לא בינו לבין נתניהו, כי אם בינו לבין לפיד, שאם הממשלה תחזיק מעמד צפוי להיכנס בעוד כשנה וחצי ללשכת ראש הממשלה במסגרת הסכם ברוטציה עם נפתלי בנט.

"סקר ערוץ 12 שהתפרסם הערב מוכיח בצורה ברורה את מה שטענתי אמש - הליכוד בראשותי יכול להקים ממשלת ימין מלא מלא כבר מחר בבוקר. זה או לפיד או אני. אם לא נעשה כבר עכשיו את מה שנחוץ - הליכוד ישאר בחוץ!", כך אדלשטיין.

יולי אדלשטיין סקר מנדטים פריימריז לראשות הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד