ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מבוכה בדיעבד

פרוות הנמר הלבן והברדלס שקיבל טראמפ, התגלו כמזוייפים

בעת ביקורו של טראמפ כנשיא בסעודיה הוא קיבל עשרות מתנות שלא דווחו כמקובל. לאחר שעזב את תפקידו לפני עשרה חודשים, הועברו המתנות, חלקן פריטי לבוש לבדיקה והתברר כי מדובר בפרוות מזויפות דמויות עור

פרוות הנמר הלבן והברדלס שקיבל טראמפ, התגלו כמזוייפים
טראמפ בהצהרה בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

משפחת המלוכה הסעודית הרעיפה על דונלד טראמפ ופמלייתו בנסיעתו הראשונה לסעודיה, לאחר שנבחר לנשיא, עשרות מתנות, כולל שלושה חלוקים עשויים מעורו של נמר לבן ומפרווה של ברדלס, וכן פגיון מחובר לידית עשויה משן פיל השנהב.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי עורך דין בבית הלבן קבע כי החזקת הפרוות והפגיון מהווים הפרה ככל הנראה של חוק המינים שנמצאים בסכנת הכחדה, אך ממשל טראמפ החזיק בהם ולא דיווח כי אלו מתנות שהתקבלו מממשלה זרה.

אך ביום האחרון לנשיאותו של טראמפ, הבית הלבן מסר אותם למינהל השירותים הכלליים, הסוכנות הלא נכונה - ולא לשירות הדגים והטבע האמריקאי, שקיבל את המתנות הקיץ. בשלב זה הייתה הפתעה. הפרוות, ממשפחה סעודית עשירה השווה מיליארדי דולרים, התגלו כמזויפות.

"לאחר בדיקה של פקחי חיות בר וסוכנים מיוחדים, נקבע כי ציפויי החלוקים צבועים בדמוי נמר וברדלס ואינם מורכבים ממינים מוגנים", אמר טיילר שרי, דובר משרד הפנים, המפקח על שירות הדגים והטבע האמריקאי.

גורמים בשגרירות סעודיה בוושינגטון סירבו להגיב ל'ניו יורק טיימס'.

בתוך כך, המפקח הכללי ממשיך לבדוק בקבוק וויסקי יפני בשווי 5,800 דולר שניתן למזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו, שטוען בתוקף כי מעולם לא קיבל אותו. כמו כן נבדק מטבע זהב של 22 קראט שניתן לבכיר אחר במשרד החוץ.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי ממשל טראמפ מעולם לא גילה שג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ ויועץ בכיר בבית הלבן, קיבל שתי חרבות ופגיון מהסעודים. הוא שילם עבורם 47,920 דולר יחד עם שלוש מתנות נוספות בפברואר. לאחר שעזב את תפקידו.

פרווה דונלד טראמפ סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד