ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מעורר זעם במדינה

הנשיא נשאל על מאות אלפי המתים מקורונה: "משעמם"

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו חש משועמם כאשר נשאל על ידי עיתונאי באשר למקרי המוות הרבים מקורונה, וזאת לאחר שברזיל עברה את המספר של 600,000 מקרי מוות מנגיף הקורונה, דברים שעוררו זעם ציבורי

הנשיא נשאל על מאות אלפי המתים מקורונה: "משעמם"
נשיא ברזיל בולסונרו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, אמר כי הוא "לא רוצה להשתעמם בשאלות בנוגע למספר המתים במדינה", וזאת כמה ימים לאחר שברזיל הפכה למדינה השנייה בעולם, עם שיעור התמותה מקורונה, מעל 600,000 מתים מהנגיף עד כה. כאשר ארה"ב לפניה עם מעל 700,000 קורבנות.

בולסונרו שמרבה לזלזל בנגיף ובאופן קבוע ממעיט בחומרתו, היה מוקף תומכים בחוף הים בגוארוג'ה, במדינת סאו פאולו, כאשר עיתונאי שאל אותו לגבי מספר המתים. "באיזו מדינה אנשים לא מתו? תגיד לי!" הגיב הנשיא בתקיפות. "תראה, לא באתי לכאן כדי להשתעמם", השיב לעיתונאי.

ברזיל עברה את 600,000 מקרי מוות מנגיף הקורונה ביום שישי האחרון, כך הודיע ​​משרד הבריאות במדינה, ועורר זעם ציבורי נוסף על אופן ההתמודדות של בולסונרו עם המגיפה. במשך חודשים דחה הנשיא את הקריאות להטיל מגבלות כגון סגר כדי לבלום את התפשטות הנגיף.

כזכור, עשרות אלפים יצאו לרחובות ברזיל כדי לדרוש את הדחתו של בולסונרו בגלל המגיפה, לצד טענות למעשי שחיתות שביצע. אך הוא נשאר איתן בדעותיו, וממשיך לדחות צעדים שיועילו לבריאות הציבור.

בתוך כך ועדת הסנאט הברזילאית שהחלה באפריל בחקירת מדיניות המגיפה של בולסונרו, צפויה לפרסם דו"ח סופי בשבועות הקרובים. תוצאותיה עשויות להוות לחץ נוסף על הנשיא לקראת הבחירות המתוכננות לשנה הבאה.

ז'איר בולסונרו קורונה ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד