י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התחרות מול הסינים

גנרל במשמרות המהפכה: "ארה"ב צריכה לעזוב את האזור, ישראל על סף קריסה"

"ארצות הברית נמצאת על סף תבוסה וגירוש מהמזרח התיכון", כך אמר ביום שלישי מנהל המבצעים של משמרות המהפכה באיראן הגנרל עבאס נילפורושאן

גנרל במשמרות המהפכה: "ארה"ב צריכה לעזוב את האזור, ישראל על סף קריסה"
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: צבא ארה"ב

גנרל בכיר במשמרות המהפכה באיראן, עבאס נילפורושאן, אמר לתקשורת בארצו, המזוהה עם משמרות המהפכה, כי "אין היום אמריקאי שאינו מתבייש בדרך שבה נמלטו כוחות ארה"ב מאפגניסטן לאחר שכבשו את המדינה במשך 20 שנה, זאת הייתה תוצאה של טעויות אסטרטגיות מצטברות וחוסר הבנה של גורמים תרבותיים באזור", אמר המפקד האיראני.

הגנרל הדגיש כי התנאים הגיאו - פוליטיים באזור משתנים לטובת הרפובליקה האיסלאמית ובעלות בריתה, מה שיוביל לנסיגה מוחלטת של ארצות הברית מהבסיסים הנוכחיים שלה בעיראק. הוא גם טען כי ישראל נמצאת על סף קריסה בלחץ איראן ובעלות בריתה.

כשנשאל אם הנסיגה האמריקאית מאפגניסטן היא תגובה לעוצמתה הגוברת של סין או תוצאה של ממשל דמוקרטי שאינו מוכן להשתמש בכוח צבאי, אמר הגנרל, כי מדיניות החוץ האמריקאית היא בעלת אופי מערכתי ואינה תלויה בשינוי הממשל, למרות שהם עשויים להפעיל טקטיקות שונות. הוא הוסיף כי אם ארצות הברית רוצה להתחרות בסין, "התיאטרון האמיתי הוא המזרח התיכון שבו הסינים ממלאים בהדרגה את החלל שהותירה וושינגטון".

"לא נכון לומר שהאמריקאים בורחים מהאזור על בסיס אסטרטגיה מחושבת. הם בורחים בגלל הלחץ של ההתנגדות והטעויות שלהם", אמר. בנוגע לבסיסי ארה"ב באזור, "עדיף שהאמריקאים יעזבו, במקום להיאלץ לברוח כמו המודל של אפגניסטן", אמר.

הוא גם התייחס באריכות לגבי ישראל ואמר כי "המשטר הציוני מוקף לחלוטין ברפובליקה האיסלאמית, ומנסה להתעמת עם איראן באמצעים אחרים, אך למשמרות המהפכה יש ידע מלא על מה שארה"ב וישראל מנסות לעשות". הוא אמר כי "ישראל אינה יכולה להוות איום על איראן מכיוון שיסודותיה חלשים והיא אפילו לא יכולה להתעמת עם רצועת עזה". סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, ציטטה את הגנרל: "לשם השמדת ישראל אין צורך במערכה צבאית".

איראן משמרות המהפכה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד