י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרובוקציה מכוונת

ניאו נאצי נקבר סמוך לקבר יהודי; הכנסייה הגרמנית מתנצלת

 קיצונים ימניים בחרו בכוונה קבר יהודי במטרה לקבור בסמוך אליו גופת ניאו נאצי מכחיש שואה | בתחילה אישרה הנהלת בית הקברות את הבקשה אך הכנסייה הגרמנית משגרת כעת הודעת התנצלות וסליחה

ניאו נאצי נקבר סמוך לקבר יהודי; הכנסייה הגרמנית מתנצלת
בית קברות, אילוסטרציה צילום: pixabay

נציב האנטישמיות בברלין אמר כי קיצונים ימניים בחרו בכוונה קבר יהודי, כדי לקבור בצמוד אליו גופת מכחיש שואה, הכנסייה הפרוטסטנטית בגרמניה התנצלה על שהתירה לקבור מכחיש שואה וניאו-נאצי באתר הקבר הישן של מדען יהודי ליד ברלין.

"קבורה של מכחיש שואה באתר הקבר של מקס פרידלנדר היא טעות איומה ואירוע מזעזע לנוכח ההיסטוריה שלנו", אמר כריסטיאן סטייבליין, הבישוף האחראי על הכנסייה המקומית לסוכנות הידיעות הגרמנית dpa. "עלינו לבדוק מיד אם נוכל לפצות על כך וכיצד," אמר.

האיש נקבר ביום שישי האחרון בבית קברות בשטננסדורף דרומית-מערבית לברלין באתר הקבר הישן של המדען מקס פרידלנדר, שהלך לעולמו בשנת 1934. פרידלנדר היה ממוצא יהודי.

מטעם הכנסייה הוסבר כי הם קיבלה את ההחלטה שלא לדחות את הבקשה לקבור אותו, ואמרו כי "העיקרון המנחה כאן הוא שלכל אדם יש זכות למקום מנוחה אחרון".

הבקשה הראשונה לאתר קבר במקום לנאצי נדחתה על ידי הנהלת בית הקברות, אך "הבחירה לאחר מכן במקום הקבורה הישן של פרידלנדר הייתה טעות", אמרו שלטונות הכנסייה והוסיפו כי מדובר ב"כשל של הכנסייה שלנו".

נציב האנטישמיות בברלין, סמואל זלצבורן, הגיש תלונה פלילית נגד אלמונים בחשד שהפריע לשלום המתים. "קיצונים ימניים בחרו במכוון קבר יהודי על מנת להפריע לשלום המתים", אמר זלצבורן. "כעת יש לבחון האם ואם כן, כמה מהר ניתן לקבור מחדש את מכחיש השואה במקום אחר" אמר.

ניאו נאצי כנסייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד