י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לראשונה בהיסטוריה הרפואית

מניעת תת-תזונה: טכנולוגיה פורצת דרך בישראל

במחלקת טיפול נמרץ בבילינסון החלו להשתמש בטכנולוגיה פורצת דרך לטיפול בחולים המאושפזים במחלקה- מכשור רפואי טיפולי להזנה אופטימלית ומניעת תת-תזונה. המערכת מאושרת לשימוש באירופה ובישראל, מבוססת על שילוב של "זונדה חכמה" המשלבת חיישנים ואלגוריתמים ייחודיים, המאפשרים לחשב באופן רציף את כמות הקלוריות היומית הדרושה למטופל ולהתריע האם המטופל מקבל את התזונה המותאמת אישית לצורך החלמתו

מניעת תת-תזונה: טכנולוגיה פורצת דרך בישראל
אילוסטרציה צילום: pixabay

במחלקת טיפול נמרץ בבילינסון החלו להשתמש בטכנולוגיה פורצת דרך לטיפול בחולים המאושפזים במחלקה- מכשור רפואי טיפולי להזנה אופטימלית ומניעת תת-תזונה. זו המחלקה הראשונה בעולם שמשתמשת בטכנולוגיה מתקדמת זו.

הטכנולוגיה מיושמת באמצעות פלטפורמת smART+, אשר פותחה על ידי חברת ארט מדיקל מנתניה, פלטפורמה המהווה סטנדרט חדש עבור חולים הנמצאים בטיפול נמרץ.

מערכת ה smART+ הינה מכשור רפואי טיפולי לניהול יעיל של חולה במחלקה לטיפול נמרץ בכל הקשור להזנה אופטימלית ומניעת תת-תזונה, הקטנת אירועי ריפלוקס ואספירציות למניעת דלקת ריאות, זיהוי ריפלוקס תוך פינוי אוטומטי של חומר שארית הקיבה וזיהוי מוקדם של כשל כלייתי (AKI).

כיום החולים בטיפול נמרץ מוזנים דרך צינורית הזנה פשוטה- זונדה וכל החישובים לגבי תזונת המטופלים נעשים באופן ידני דבר שבהרבה מקרים גורם לאי דיוק, חוסר יעילות, סיבוכים ואף תמותה עודפת. כ85% מהמטופלים במחלקות הטיפול הנמרץ בבתי החולי בארץ מוזנים בדרך זו.

מערכת ה smART+ עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת על מנת למנוע את הסיבוכים הנ"ל. המערכת מאושרת לשימוש באירופה ובישראל, מבוססת על שילוב של "זונדה חכמה" המשלבת חיישנים ואלגוריתמים ייחודיים, המאפשרים לחשב באופן רציף את כמות הקלוריות היומית הדרושה למטופל ולהתריע האם המטופל מקבל את התזונה המותאמת אישית לצורך החלמתו. נתונים אלו המתקבלים מהמערכת בזמן אמת באמצעות אלגוריתמיקה מתקדמת מאפשרים בין השאר לנטר ריפלוקסי הקאה ולמנוע אותם, לחשב כמות חומר קיבה שאריתי היוצא מהגוף, לבצע השלמת קלוריות באמצעות מערכת הזנה ממוחשבת, לחשב את אחוז ההזנה המיידי לעומת המטרה ועוד. כך אף ניתן לייצב את המטופלים על הבטן, תנוחה שנוחה יותר למטופל אך לא מתאפשרת במצבים בהם השליטה בזונדה היא ידנית.

פרופסור פייר זינגר מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי מסר: "שימוש בפלטפורמת ההזנה הממוחשבת יוצר מצב בו המטופל מקבל הזנה מתאימה בזמן מהיר כך שזמן האשפוז שלו בטיפול נמרץ מתקצר ואחוזי ההישרדות של המטופלים עולים באופן משמעותי".

מר לירון אליה, מנכ"ל חברת ארט מדיקל, שפיתחה ומייצרת את מערכת ה-smART+ מתייחס לפיתוח החדש ואומר כי "חברת ארט מדיקל שמה לעצמה למטרה לשנות את ה- Standard of Care לטובת שיפור מצבם של חולים בטיפול נמרץ באמצעות טכנולוגיות חדישות המאפשרות לחולים להשתחרר מהמחלקה לטיפול נמרץ בזמן קצר ובאופן בטוח יותר עם פחות סיבוכים נרכשים ולכן החיבור של דדאטה חדש, מעקב ובקרה בזמן אמיתי ומניעה של סיבוכים מביאים לכדי פלטפורמה הוליסטית אשר היא הדבר הנכון לחולה. אנו גאים על כי פרופ' זינגר, הנחשב כמוביל עולמי בתחום בחר להיות הראשון להטמיע את המערכת במחלקתו ומודים לבית החולים בילינסון על היותו מוביל באימוץ הטכנולוגיה שלנו."

תזונה בית החולים בלינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד