י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הדו"ח שמסעיר את הממלכה

ממשלת בריטניה גרמה לאלפי מקרי מוות מקורונה

ממשלת בריטניה התעכבה זמן רב מדי בטיפול במגפת הקורונה - כך עולה מדו"ח שפורסם על ידי ועדות המדע והבריאות של הממלכה המאוחדת. עוד נכתב כי השרים התעלמו מהמלצות גורמי הבריאות. נטען גם כי חוסר נקיטת הצעדים במהירות הובילה לאלפי מקרי מוות מיותרים

ממשלת בריטניה גרמה לאלפי מקרי מוות מקורונה
בוריס ג'ונסון צילום: מתוך הטוויטר שלו

הממשלה הבריטית חיכתה זמן רב מדי לפני שהטילה סגר בפרוץ מגפת הקורונה, ובכך גרמה למוות מיותר של אזרחים רבים. כך קובע דו"ח פרלמנטרי שפורסם אתמול (שלישי) במדינה.

הדו"ח המשותף של ועדות המדע והבריאות של הפרלמנט קובע כי העיכוב בבלימת הנגיף נבע מ"כישלון השרים" שהטילו ספק בהמלצות היועצים המדעיים. הם דחו את הצעות המומחים לנקוט באסטרטגיות אגרסיביות בדומה למדינות מזרח ודרום-מזרח אסיה, ובכך בזבזו זמן יקר.

רק כששירות הבריאות הלאומי של בריטניה עמד בפני סכנת קריסה, ממשלתו של בוריס ג'ונסון הורתה להחיל מגבלות קיצוניות. "היה רצון להימנע מסגר בגלל הפגיעה העצומה בכלכלה, בשירותי הבריאות ובחברה", מפורט בדו"ח. עם זאת, הוא קובע כי "בהיעדר אסטרטגיות אחרות, כגון בידוד קפדני של הנדבקים או מעקב ובקרת גבולות קפדנית, סגר מלא היה בלתי נמנע והיה צריך להגיע מוקדם יותר".

המחוקקים בלונדון הסבירו כי הדו"ח נועד לחשוף מדוע בריטניה ספגה מכה חזקה יותר ממדינות אחרות בימים הראשונים של מגפת הקורונה. הוא פורסם על רקע העיכוב בפתיחת חקירה רשמית על התנהלות הממשלה, שהציבור הבריטי מחכה לה זמן רב. לדבריו של ג'ונסון, היא תחל רק באביב הבא.

על אף הביקורת הקשה שהוטחה בהם, שרי הממשלה לא התנצלו על הטיפול במגפה בעקבות פרסום הדו"ח. "פעלנו על פי העצות המדעיות", אמר לרשת 'סקיי ניוז' סטיבן ברקלי, השר לתיאום פעולות הקבינט. "הפצנו את החיסון במהירות רבה והגנו על מערכות הבריאות שלנו מפני גלים של נדבקים".

לצד הביקורת שמתחו עורכי הדו"ח, שהתפרש על פני 150 עמודים, הם גם שיבחו את פעולות הממשלה בנושא החיסונים. הם ציינו כי ההחלטה להשקיע בפיתוח חיסונים וצעדים שננקטו ביישום תוכנית החיסונים הבריטית הובילו לכך שכמעט 80% מבני ה-12 ומעלה במדינה כבר מחוסנים לגמרי. "מיליוני חיים בסופו של דבר יינצלו כתוצאה ממאמץ החיסונים העולמי, שבו בריטניה שיחקה תפקיד מוביל", נכתב.

בריטניה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד