ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
המערך הלאומי נרתם לסייע

בית החולים 'הלל יפה' תחת מתקפת סייבר

מתקפת סייבר הבוקר בבית החולים בחדרה | ההתקפה בשם הקוד 'כופרה' השביתה מערכות במרכז הרפואי וכרגע נאלץ ביה"ח להשתמש באופציות חלופיות | מערך הסייבר הלאומי נרתם למאמץ מול ההתקפה "נמצא בטיפול של טובי המומחים"

בית החולים 'הלל יפה' תחת מתקפת סייבר
המרכז הרפואי הלל יפה צילום: RickP, מתוך ויקיפדיה

בית החולים הממשלתי הלל יפה בחדרה, המשרת אוכלוסייה של כ- 450 אלף תושבים, במרחב המשתרע מזכרון יעקב בצפון, עד נתניה בדרום, ומחוף הים התיכון במערב ועד כפר קרע במזרח נקלע למתקפת סייבר מתוכננת.

הנהלת ביה"ח הודיעה הבוקר (רביעי), על אירוע סייבר מסוג כופרה בבית החולים. 'כופרה' - שם קוד להתקפה המגבילה גישה למערכות המחשב הנגוע, ומשמשת לעתים קרובות לסחוט מהמשתמש תשלום כסף (דמי כופר) על מנת שתוסר מגבלת הגישה.

חלק מתוכנות הכופר מבצעות הצפנה לקבצים על הכונן הקשיח, ובכך הופכות את תהליך הסרת ההצפנה לקשה מבלי לשלם כופר עבור מפתח ההצפנה, בעוד תוכנות כופר אחרות פשוט נועלות את המערכת ומציגות הודעת שווא כי לא ניתן לגשת לקבצים, על מנת לרמות את המשתמש ולהמריצו לשלם. לרוב, חודרת תוכנת הכופר למחשב כסוס טרויאני, המוסווה כקובץ תמים.

התקפת הסייבר במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה, אירעה ללא התראה מוקדמת, והמתקפה פגעה במערכות המחשוב של בית החולים. שכרגע מתנהל במערכות חלופיות לטיפול בחולים.

מבית החולים נמסר: "הטיפול הרפואי בבית החולים מתקיים באופן שוטף למעט פעילות אלקטיבית לא דחופה".

עוד הוסיפו: "האירוע דווח למשרד הבריאות ולמערך הסייבר הלאומי באופן מידי ונמצא בטיפול של טובי המומחים בתחום. הציבור יעודכן בפרטים בהתאם להתפתחויות".

בתוך כך הודיע בית החולים לניאדו, כי בתיאום עם מד"א ובי"ח הלל יפה ערוך לניאדו לקבל חולים שהטיפול בהם לא יתאפשר בעקבות מתקפת הסייבר שעובר בי"ח הלל יפה.

הלל יפה סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד