י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"עלול להוביל לחולי קטלני"

מספר המתחסנים יורד משמעותית: המומחים מזהירים

בשבועות האחרונים פורסם כי לאחר היעדרות ממשוכת של השפעת היא בדרך חזרה ובגדול |בקופות החולים כבר הצטיידו בחיסונים, אך האוכלוסייה הכללית לא מגיעה להתחסן | במקביל, הירידה במספר המתחסנים נגד נגיף הקורונה יוצר שילוב שמדאיג את המומחים

מספר המתחסנים יורד משמעותית: המומחים מזהירים
מתחם חיסונים בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דאגה אמיתית נרשמת בתקופה האחרונה במשרד הבריאות ובמרכזים הרפואיים מהירידה בקצב המתחסנים לשפעת והקורונה – כאשר השילוב של שניהם מכפיל את הסיכויים לחולי קשה ותמותה לצד חזרה לעומסים בלתי אפשריים בבתי החולים.
 
על רקע הירידה המגמתית, הזהיר ד"ר אהוד דרוקר, סגן מנהל המחלקה לרפואה דחופה בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד משאננות ואמר הבוקר (רביעי): "העובדה שבחורף הקודם כמעט ולא היו מקרי שפעת בישראל מובילה לשאננות שבאה לידי ביטוי במספר המתחסנים הנמוך לשפעת".

דר' דרוקר הזהיר, כי המציאות הזו, לצד הירידה הקיימת במספר המתחסנים, בעיקר בקרב צעירים, לנגיף הקורונה, עלולה להוביל לחולי קטלני ועומסים מרובים בבתי החולים "ואלי אף לגל חמישי קשה מקודמיו". והוסיף: "אנשים לא מבינים ששפעת עלולה להיות מחלה קשה ביותר".

בנוסף, האקדמיה למדעי הרפואה בארה"ב גורסת כי השנה צפויה הכפלה ואף שילוש הנפטרים משפעת, וזאת עוד לפני שילוב קורונה ומיני מוטציות "כך שהסיכוי לתמותה בשילוב של שניהם הוא בוודאי מכפיל עצמו", אומר דר' דרוקר.

בתוך כך הודיעו בימים האחרונים בבית החולים האשדודי, כי בנקודת הזמן הזו יש לבחון הקמת "מחלקות על" לטיפול בחולי קורונה בין בשגרה ובין בעת 'גל עתידי'.

"עם תום הגל הרביעי, יש לשקול כי ככל שיהיה בכך צורך בעתיד, יוקמו "מחלקות על" במספר מרכזי בריאות ובתי חולים גדולים ולהימנע מפתיחת מחלקה שכזו בכל בית חולים".

קורונה שפעת חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד