י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בסיוע חברי המועצה

הפלשתינים בונים שכונה גדולה בשטח ירושלים

עיריית ירושלים אישרה כבר ב־2019 את מיזם "לאנה", ובקרוב תחל הבנייה בתוך השטח הריבוני של הבירה. חבר מועצת עיריית ירושלים: "אני המום"

הפלשתינים בונים שכונה גדולה בשטח ירושלים
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הצעד הפלשתיני הבא: אחרי רוואבי, העיר הפלשתינית החדשה שהוקמה בשטחי הרשות הפלשתינית בחבל בנימין, מגיע תורה של "לאנה".

שכונת העתיד הפלשתינית אמורה להיבנות בשטחים שמצפון לירושלים, ובסמוך לבית חנינא, שכונה שנמצאת בצפון הבירה. השכונה, שבנייתה תחל כבר בחודשים הקרובים, לפי דיווחים פלשתיניים, תכיל אלפי יחידות דיור, שרק יחמירו את הצפיפות בירושלים. כך דווח ב'ישראל היום'.

על תכנונה של "לאנה" ובנייתה מופקד התאגיד הפלשתיני "מסר אינטרנשיונל", שבבעלות משפחת אל מסרי הפלשתינית, שעשתה את הונה בעסקי אספקה ושינוע של נפט ודלקים. חברת "מסר אינטרנשיונל" גם תכננה ובנתה את העיר הפלשתינית רוואבי שבבנימין.

ההשקה הרשמית של המיזם נערכה לפני ימים אחדים במזרח ירושלים, בנוכחות בכירים ונכבדים פלשתינים. יו"ר דירקטוריון "מסר אינטרנשיונל", בשאר אל־מסרי, אמר באירוע ההשקה כי כמו רוואבי, גם העיר החדשה לאנה תיבנה בעבור פלשתינים במעמד סוציו אקונומי גבוה.

כאמור, העיר תמוקם בשטחיה הצפוניים של בית חנינא, ובמהלך הקמת העיר ייסללו באזור כבישים חדשים לטובת מערך תחבורה פנימי בתוך העיר והחוצה ממנה למזרח ירושלים, וכן לרמאללה, לבית לחם, לרוואבי, לשכם ולערים פלשתיניות נוספות ביהודה ושומרון.

"כל בנייה ערבית בין רמאללה לירושלים תפגע באחדותה של העיר", אומר מאור צמח, יו"ר ארגון "לך ירושלים" ל'ישראל היום'. "ישראל חייבת 'לתת ברקס' לחלומות ההזויים של הרשות הפלשתינית בירושלים, ולאשר עוד היום את בניית השכונה היהודית בעטרות. רק כך נשים סוף לחלום הפלשתיני של 'אל־קודס הגדולה'".

חבר מועצת עיריית ירושלים, יונתן יוסף, מסר ל'ישראל היום': "כחבר בוועדת תכנון ובנייה, אני המום מכך שאנשים המגדירים עצמם ציונים פועלים נגד ציון עיר הקודש. אפעל בכל כוחי לסכל את התוכנית המסוכנת לעתיד הרוב היהודי בירושלים".

פלסטינים שכונה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד