י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במכתב חיזוק

הראש"ל לרב הכותל: 'הרפורמים שורשיהם טמאים; עלולים לטעות'

אמש נחשף ב'בחדרי' כי ח"כ קונסרבטיבי טען כי מתווה הכותל הרפורמי יאושר ויבוצע בקרוב. בתגובה, הראש"ל הגר"י יוסף שיגר מכתב חיזוק לרב הכותל במטרה לעודד את רוחו ולעמוד על המשמר בכל הנוגע לקדושת הכותל "מקצהו הדרומי ועד קצהו הצפוני" | "רבבות עשויים לטעות בהם"

הראש"ל לרב הכותל: 'הרפורמים שורשיהם טמאים; עלולים לטעות'
רפורמים בכותל צילום: הדס פרוש-פלאש 90

פרסום ראשון: במכתב חיזוק ששיגר היום (רביעי) הראש"ל הגר"י יוסף לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ נגדו פורסמו תחקירים, הוא קורא לו להמשיך את הפעילות ולמנוע את דריסת רגלם של הרפורמים לאורך כל אזור הכותל.

"הנני בזה לחזק את ידיו במלחמתו למען שמירת קדושת הכותל המערבי וכנגד כל הקמים עליו שאין כוונתם אלא לרפות את ידיו במלחמתו למען שמירת קדושת הכותל המערבי וכפי הוראות הרבנות הראשית והנה דבר פשוט הוא, ואין שום ספק בדבר, שקדושת הכותל המערבי אחת היא לכל אורכו", כותב הראש"ל הרב יוסף.

ברקע הפרסום אתמול ב'בחדרי' כי חבר כנסת מהקואליציה טען כי בקרוב יממשו את מתווה הכותל, מבהיר הראשון לציון, כי קודשת הכותל הוא מקצהו הדרומי ועד קצהו הצפוני, ולא רק בשטח המצומצם שמתאפשר להתפלל בו כיום. וכבר הורו כן, מרנן ורבנן גדולי ישראל מכל החוגים בדור הקודם".

ברקע הפרובוקציה של חבר הכנסת גלעד קריב בכותל בראש חודש החולף, כותב הרב יוסף, "הדבר חמור שבעתיים בשינוי סדרי התפילה, ההלכה ומנהגי ישראל הקדושים בתוככי הכותל המערבי, שהיא כנעיצת חרב בתורה ובעם ישראל, ש'אין אומתנו אומה אלא בתורותיה' כדברי רב סעדיה גאון, ואלה כופרים בתורה מן השמים ועוקרים כל יסודי הדת, ולא עוד אלא שאין הם חפצים באמת להתפלל אל ד' בשריד בית מקדשנו מתוך געגועים מתי נזכה שיבוא לציון גואל ותחזור השכינה לציון, אלא שקר תרמיתם, שכל מגמתם רק לעקור את האמונה בה' ובתורה מן השמים, כאילו אין משה אמת ותורתו אמת' אלא הכל מחשבות אדם אשר יסודו מעפר וסופו לעפר".

עוד מציין הרב יוסף במכתב החיזוק ששיגר לרב הכותל, כי "כל מטרתם (של הרפורמים א.ק) בזה היא לקבל הכרה רשמית במקום הקדוש ביותר לעם ישראל, ועל ידי כך יוכלו להוסיף עוד חטא על פשע ולהכות את שורשיהם הטמאים בארץ הקודש, ד' ירחם".

"מובן הדבר שהראשונים אשר עלולים חלילה ליפול ברשתם, הם רבבות עמך בית ישראל שלא זכו לקבל חינוך תורני כראוי ועשויים לטעות בהם", מתריע הראשון לציון, שהוא מחזק את הרב רבינוביץ, "שלא ישים לבו על המלעיזים וימשיך בכל תוקף ובכל עוז במלאכתו החשובה לשמירת צביון קדושת הכותל המערבי לבל יחולל על ידי אותם מזיקים".

הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ הרב יצחק יוסף רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד