י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דרמה במליאה

רע"מ תמכה בחוק הקנאביס ומנעה משבר: "החלטנו לתת הזדמנות"

למרות שהערכות ראשונות דיברו על כך שרע"מ תתנגד במליאה בהצבעה על חוק הקאנביס, ברע"מ קיימו מגעים ושיחות קדחתניות בימים האחרונים והחליטו שלא להפיל את חוק הקנאביס, הצביעו בעד והחוק עבר טרומית | עבאס: "נפעל לתקן אותו שיעסוק בעניינים רפואיים"

רע"מ תמכה בחוק הקנאביס ומנעה משבר: "החלטנו לתת הזדמנות"
מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שנפל לפני מספר חודשים בעקבות התנגדותם, מפלגת רע"מ הצביעה היום (רביעי) בעד חוק הקנאביס בקריאה טרומית, תוך שהם מדגישים כי הם יפעלו לשנותו. החוק עבר במליאה ברוב של 54 תומכים מול 42 מתנגדים.

תחילה היו סימנים והערכות כי רע"מ לא תוכל לתמוך בחוק הנוגע לסמים ובעייתי לה מבחינה דתית, אלא שלאחר מגעים ושיחות, שאף חלקם לעיני המצלמות במליאה, רע"מ החליטה כן לתמוך והחוק אותו יזמה חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) עבר כאמור במליאה.

‏"החלטנו לתת הזדמנות בקריאה טרומית לחוק הקנאביס", אמר יו"ר המפלגה מנסור עבאס, אך הדגיש: "אח"כ נפעל לתקן אותו כדי שיעסוק בעניינים רפואיים. אם הוא לא ישונה ויעסוק רק בעניינים רפואיים - נצביע נגד".

באופוזיציה, מנגד, לא תמכו ואף כמה חברי כנסת מ'הליכוד', שבעיקרון תומכים בחוק, החליטו להיעדר מהצבעה ולא הצביעו נגדה. בתגובה, חבר הכנסת דוד ביטן איים במליאה על הח"כים שנעדרו.

חבר הכנסת דוד אמסלם מ'הליכוד' טען כי הצבעה נגועה לא בדברים עניינים, ולכן במפלגתו של גדעון סער דחפו להעביר אותו: "'תקווה חדשה' קיבלו ערבויות מאדם שיש לו חברת קנאביס יש פה עסקת שוחד שלא הייתה כדוגמתה".

מפלגת רע"מ חוק הקנאביס מנסור עבאס שרן השכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד