ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סגר הוטל בחווה

השפעת הקטלנית לצעירים התגלתה בצפון הארץ

השפעת שגרמה לתמותה במדינות דרום מזרח - אסיה התגלתה אתמול בחוות לולים בצפון הארץ | משרד החקלאות הודיע כי בודד את חוות הלולים הנגועה והטיל עליה הסגר על פי הנוהל | השפעת ידועה ככזו שתוקפת בעיקר צעירים מתחת לגיל 20

השפעת הקטלנית לצעירים התגלתה בצפון הארץ
pixabay

שפעת העופות - התוקפת עופות ובני אדם, אשר גרמה בעבר לכמה עשרות הידבקויות ואף תמותה בקרב בני אדם שנדבקו במחלה בדרום מזרח - אסיה. התגלתה בחוות לולים סמוך לנהלל בצפון הארץ.

על פי הודעת משרד החקלאות היום (רביעי), תוצאת בדיקות מעבדה גילו את השפעת בחוות לולים הסמוכה לנהלל בצפון הארץ, המונה כ-42,000 תרנגולי הודו.

במשרד החקלאות ציינו כי - השירותים הווטרינרים במשרד בודדו את החווה, והחלו בפעולות הכנה לטיפול בחווה הנגועה. "המשרד מבצע ניטור אקטיבי בכל חוות הלולים באזור".

עד היום לא נמצאה תרופה שהוכחה כיעילה לשפעת העופות. עם זאת התרופה בשם 'טמיפלו', הנמצאת בשימוש כנגד שפעת רגילה, מוכרת ככזאת היכולה להפחית את נזקו של הנגיף שפעת על האדם, אם כי לא לחסן מפניו.

מרבית בני האדם שנדבקו בשפעת עד כה, היו במגע ישיר עם עופות נגועים, אך ישנם גם דיווחים שלא הוכחו - על בני משפחה שנדבקו זה מזה. שפעת העופות תוקפת בעיקר בני אדם צעירים (כ-70% מאלו שנדבקו במחלה היו מתחת לגיל 20).

כמו כן, אירוע שפעת העופות האחרון שהתגלה בישראל היה - לפני כשנה בחודש אוקטובר 2020 וטופל על ידי משרד החקלאות, באותה חוות לולים בדיוק. בנוסף, באותה שנה (2020) בחודש דצמבר התגלו מקרים נוספים של שפעת העופות בקיבוץ צרעה, הסמוך לבית שמש ובקיבוץ גלגל שבבקעת הירדן.

מאז חודש מרץ בשנת 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות בקיבוץ חולית ועין השלושה שבדרום הארץ ובמושב שדה משה שבחבל לכיש, מתגלים מקרי שפעת כמעט בכל שנה. 

 

 

שפעת עופות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד