י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איך לבחור שמיכת חורף חמה?

יש לא מעט סוגים של שמיכות פוך בפרט ושמיכות חורף ככלל, ביניהם: שמיכה סינטטית, שמיכת פוך עם פלומת נוצות ועוד • לקראת החורף הקר, קבלו המלצה חמה...

איך לבחור שמיכת חורף חמה?
שמיכת חורף צילום: FREEPIK

כאשר החורף מתקרב, זה בדיוק הזמן להתחיל ולהיערך לעונה הקרה. כאשר מדברים על ההיערכות לעונת החורף היא יכולה לבוא לידי ביטוי בבדיקת אטימות הבית, חלונות זכוכית אטומים וגם מזגן שעובד על חימום. בנוסף הפעולות המרכזיות בהן חשוב לנקוט, היא כמובן לוודא שהבית מאובזר באמצעי חשמל בטיחותיים ותפעוליים – כך שגם אם החורף יביא עמו ימים קרים במיוחד, הבית יספק חמימות ויגן עלינו מפני הקור השורר בחוץ.

אחד מהגורמים שיאפשרו לנו לעבור את החורף בשלום היא שמיכת החורף שבה נתכסה בלילה ולמרות הלילות הקרים לא נרצה לצאת ממנה כי היא תהיה כל כך חמה ונעימה. כל מי שמתחיל בחיפוש אחר שמיכות לחורף, עתיד לגלות היצע רחב של אפשרויות, אשר נבדלות אלו מאלו בפרמטרים רבים.

בכדי לבצע את הבחירה האופטימאלית בשמיכה המתאימה, ההמלצה היא לשים דגש על מספר נושאים מרכזיים שחשוב לשקול אותם לפני שתבחרו את השמיכה שלכם לחדר השינה.

טמפרטורת החדר

בחירת שמיכת פוך או כל שמיכת חורף אחרת, אמורה להתבסס במידה רבה על טמפרטורת החדר. כך שאם אתם ישנים לרוב עם מזגן פועל בלילה שפועל על חימום בטמפרטורה גבוהה, תצטרכו לשקול האם לבחור בשמיכה חמה ועבה שאולי עלולה לגרור מצבים בהם תרגישו שחם לכם מדי ואפילו תזיעו מצד שני אם תורידו את השמיכה, אולי יהיה לכם קר מדי. כאן חשוב לציין כי שמיכות חורף מסומנות במקרים רבים במדדי חום – מה שיכול להקל עליכם את הבחירה בשמיכה עם מידת החום הרצויה והמתאימה.

סוג השמיכה שתבחרו

יש לא מעט סוגים של שמיכות פוך בפרט או שמיכות חורף ככלל ובין היתר: שמיכה סינטטית, שמיכת פוך עם פלומת נוצות ועוד.. בסופו של דבר, אחת ההחלטות המשמעותיות בבחירת שמיכת חורף תהיה בין שמיכה סינטטית לשמיכה עם מילוי טבעי. במקרים כאלו ההחלטה על איזו שמיכה לרכוש תיהיה תלויה גם במחיר של השמיכה, המחיר של שמיכה טבעית גבוה משמעותית ממחירה של שמיכה סינטטית. לכן יש לקחת בחשבון, שבמידה ותבחרו להשקיע בשמיכת פוך עם מילוי טבעי, יש להקפיד ולשים דגש על משקל השמיכה, סוג הנוצה, אורך הנוצה ועוד.. כאשר מדובר בשמיכות סינטטיות ההמלצה היא לבסס את הבחירה על רמת גמישות הסיב, על צפיפות הסיב ועל התפירה.

משקל השמיכה

ההמלצה היא להימנע משמיכת חורף שהינה כבדה מדי – מה שיפגע במידת הנוחות שלה. כך שאם החלטתם לבחור בשמיכה טבעית המשקל הרצוי והאופטימאלי של אותה השמיכה אמור להיות כ-270 גרם עבור כל מ"ר. לעומת זאת, אם מדובר בשמיכה סינטטית טווח המשקלים הרצוי נוע בין 300 ל-450 גרם למ"ר.

הריפוד המועדף

שמיכות חורף מגיעות עם סוגים שונים של ריפודים ובין היתר: כותנה, משי ועוד.. ההמלצה היא להקפיד ולבחור בריפוד איכותי ונעים לגוף – כאשר, ריפוד כותנה איכותי, מהווה כבחירה מאוד פופולארית ולא בכדי – הכותנה מהווה כבד "נושם".

מילוי השמיכה

אם אתם מעוניינים בשמיכת פוך לדוגמא, יש לקחת בחשבון שגם למילוי השמיכה, תהיה השפעה רבה על איכותה ועל מידת החום אותה היא תספק לכם. יש לא מעט פרמטרים אשר אמורים להשפיע על בחירת המילוי ובין היתר: העדפות אישיות, תחזוקה ואם אתם סובלים מאלרגיה לחומר מסוים, כדאי גם לקחת אותה בחשבון.

המותג

בסופו של דבר גם למותג אשר עומד מאחורי שמיכת החורף תהיה השפעה כזאת או אחרת על איכותה. לכן, ההמלצה היא לבדוק מי הוא אותו מותג אשר עומדת מאחורי השמיכה בה אתם מעוניינים לבחור, מה השם והמוניטין של אותו מותג והאם לקוחות ממליצים עליו לאורך שנים – כאשר, בחירת שמיכה של מותג איכותי, תעלה את הסיכויים שמדובר בשמיכה באיכות גבוהה אשר יכולה לשרת אתכם לאורך תקופת זמן ארוכה.

המחיר

גם למחיר השמיכה יכולה להיות השפעה לא קטנה על הבחירה. כידוע, טווח המחירים של שמיכות חורף הוא רחב במיוחד. כמובן, שההמלצה היא לא לבחור שמיכה רק בגלל שהמחיר שלה הוא אטרקטיבי במיוחד – לעיתים, מחיר נמוך יכול להעיד גם על איכות ירודה של שמיכה. מה שכן כדאי לבדוק זה את הנושא של העלות תועלת – מה אתם עתידים לקבל בתמורה לכספכם.

אז זה אומנם נכון שיש לא מעט פרמטרים עליהם מומלץ לשים דגש בהליך בחירת שמיכה. אבל במידה ומקפידים לבחון את הפרמטרים הללו, ניתן להבטיח בחירה בשמיכת חורף שתהיה חמה, מתאימה, נוחה ונעימה – ואין ספק שהתוצאה אכן שווה את המאמץ אותו צריך להשקיע בעבורה.

שמיכה חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד