י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המחסור בחלב

הפתרון של פורר: "הפעלת קווי הייצור בשבת"

בתגובה לשאילתה של חבר הכנסת מקלב בנוגע למחסור החמור בחלב, השיב שר החקלאות פורר כי הגורם למחסור הוא הפסקת העבודה בשבת. "אולי הפתרון הוא בהפעלת קווי ייצור בשבת וחגי ישראל"

הפתרון של פורר: "הפעלת קווי הייצור בשבת"
עודד פורר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המחסור בחלב שמורגש בשבועות האחרונים בבתי הכנסת ובחנויות המזון, הגיע לדיון היום (רביעי) במליאת הכנסת, לאחר שחבר הכנסת אורי מקלב העלה את הנושא בפני שר החקלאות עודד פורר, שטען כי המחסור בחלב בעקבות הפסקת העבודות בשבת, והוא אף הציע פתרון שעורר את זעמו של מקלב.

שר החקלאות נשאל כיצד הוא פועל בעניין, והשיב כי המחסור נובע מהפסקת עבודת המחלבות בשבת, וכי הרפתנים מעבירים את החלב הגולמי בכל יום. "בחודשי החגים בגלל ריבוי החגים בימי אמצע השבוע אין מספיק ימי עבודה למחלבות בכדי לעבד את המוצרים, למרות שנערכנו וביקשנו להשבית קווי ייצור אחרים בכדי לתעדף את ייצור החלב אין ישנו מחסור גדול", כך פורר.

השר הוסיף, "אנחנו נראה כיצד אנחנו מתמודדים עם זה בעתיד". הוא הציע, "אולי הפתרון הוא בהפעלת קווי ייצור בשבת וחגי ישראל למי שאינו צורך את הכשרות". במקביל הודיע השר כי ישב עם מנהלי הרשתות הגדלות בכדי למנוע את פערי התיווך.

חבר הכנסת מקלב תקף בחריפות ואמר כי "אלו פתרונות של מפלגה אתאיסטית שהסירה מעצמה כל סממן יהודי, כל רצונכם זה להביא תרבות נכר - כאשר יש מחסור במוצרים בגלל שמירת השבת אתם שוברים והורסים את השבת, - אני מקווה שאתה לא מעודד העסקת עובדים בכך בימי המנוחה שלהם".

עודד פורר אורי מקלב מחלבות חלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד