י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"פשעים נגד האנושות"

קבוצת אופוזיציה איראנית: לעצור את הנשיא ראיסי כשינחת בגלזגו

אנשי אופוזיציה איראניים השוהים בלונדון דורשים מהממשלה לעצור את נשיא איראן ראיסי שצפוי אם יגיע לוועידת האקלים של האו"ם שתיערך בסקוטלנד 

קבוצת אופוזיציה איראנית: לעצור את הנשיא ראיסי כשינחת בגלזגו
אבראהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות האיראנית IRNA

קבוצת אופוזיציה איראנית היושבת בלונדון, קראה למעצר ולהעמדה לדין של נשיא המדינה איבראהים ראיסי כשיגיע לסקוטלנד. ראיסי מואשם על ידי כי הורה על הוצאות להורג של אסירים פוליטיים רבים וכן ילדים.

במסיבת עיתונאים בגלזגו, קראו ראשי הארגון "לעצור אותו מיד" אם ישתתף בוועידת האקלים של האו"ם. סטרואן סטיבנסון, חבר הפרלמנט האירופי לשעבר, מסקוטלנד, אמר במסיבת העיתונאים כי מאמצי הארגון האופוזיציוני ותומכיו לעצור את ראיסי, וכי "נצוד את האיש הזה בכל מדינה בעולם שהוא יעז לדרוך עליה".

חוסיין עבדיני, מראשי הארגון, אמר כי ראיסי אחראי להוצאתם להורג של אלפים בשנת 1988, והזכיר את הדו"ח של ארגון אמנסטי אינטרנשיונל על הרציחות הללו כ"פשעים נגד האנושות". סטיבנסון פירט את מעורבותו של ראיסי במעשי הטבח הידועים לשמצה בטהרן בשנת 1988, כאשר מבקרי המשטר הוצאו להורג לאחר משפט קצר ללא שום זכויות אדם. כולל הוראת הוצאה להורג של נערות חלקן מתחת גיל 15 ורצח נשים בהריון.

"תושבי איראן מכירים ומכנים אותו "קצב", זאת הסיבה שאנו לא יכולים לאפשר לאדם לא לקבל עונש", אמר סטיבנסון. "ביקשנו ממשטרת המטרופולין בלונדון ומסקוטלנד יארד (הביון הבריטי) המשטרתית לבנות עליו תיק שיגיע לבית הדין הבינלאומי" (בהאג). פעילויות דומות מתקיימות בהולנד ובקנדה ובמדינות אחרות בעולם.

אנשי האופוזיציה מקווים להביא למשפט את ראיסי באמצעות סעיף הנקרא "סמכות שיפוט אוניברסלית", המאפשרת להעמיד אדם לדין ולשפוט אותו במדינה אחרת, גם אם הפשעים בוצעו במדינה אחרת.

אחת העדות ספרה כי ראשי המשטר בשנים הללו סיווגו את האסירים השונים וציינו אותם בצבעים, והחלו להוציא להורג כל מי שהפגין נגד השלטון. "זה היה שיטתי, רצח בכוונה תחילה".

סקוטלנד איראן אברהים ראיסי לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד