ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפרובוקציה בכותל

גפני נגד קריב: להכניס אותו לכלא • צפו

במליאת הכנסת עלתה הערב סוגיית חבר הכנסת גלעד קריב שהכניס ספר תורה לרחבת עזרת הנשים בכותל בראש חודש האחרון בניגוד לתקנות המקום. יו"ר 'יהדות התורה' עלה ותקף חריפות. בדבריו קרא להעמיד לדין את קריב ואף להכניסו לכלא • צפו בדבריו המלאים

גפני נגד קריב: להכניס אותו לכלא • צפו
משה גפני נואם במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הפרובוקציה שביצע חבר הכנסת גלעד קריב ממפלגת 'העבודה', עדיין על סדר היום, בהצעה לסדר שהגישו חברי הכנסת החרדים במליאת הכנסת, קרא חבר הכנסת משה גפני לטפל בחבר הכנסת קריב שהשתמש בחסינות שלו להכניס ספר תורה לכותל בראש חודש חשוון בניגוד לתקנות המקום.

"יש חבר כנסת חדש שעובר על החוק, הנהלים והמתפללים הרבים ומתנהג בבריונות, משתמש בחסינות שלו לפגוע ברגשות של כל המתפללים. אני מודיע לכם שאנחנו לא מתכוונים לשתוק על העניין הזה", אמר גפני במליאה מבלי לנקוב בשמו של ח"כ קריב.

גפני העניק גיבוי לרב הכותל שנגדו מתפרסמים בימים האחרונים מספר תחקירים ואמר, "רב הכותל הרב רבינוביץ מנהל שם את המקום בסדר מופתי, הוא צריך לקבל את פרס ישראל על הניהול המופתי של המקום הקדוש הזה, ופתאום מתחילים כל הכתבות נגדו, חושבים פתאום לקצוב את כהונתו, מחפשים מתחת לאדמה להצר את צעדיו", אמר.

גפני תקף את חבר הכנסת קריב ואמר כי במדינה מתוקנת היה נכנס לכלא. לדבריו, "במדינה מתוקנת היה צריך לתת לו את פרס ישראל ואת החבר כנסת הבריון הזה להכניס לכלא".

ח"כ ינון אזולאי מסיעת ש"ס נאם גם הוא במסגרת הדיון במליאת הכנסת ואמר: "אין דבר כזה 'נשות הכותל' יש נשות הפרובוקציה, שיקחו אבן בתל אביב ויתפללו עליה. אין להם אלוהים, אין להם כלום יש להם עניין אחד: רק לזרוע שנאה ולהרוס את היהדות. הרפורמים הם תקלה, יהדות יש אחת - רפורמים יש הרבה".

מאחורי הקלעים של הדיון התנהל מאבק, בעוד חברי הכנסת גלעד קריב ביקש שהדיון יעבור לוועדת החוקה שבראשותו בכדי שיוכל לזמן אליה את הרב שמואל רבינוביץ' ולהתעמת מולו, חה"כ גפני התעקש לקיים את הדיון במליאה וזכה בהצבעה 10 בעד ו-2 נגד (גלעד קריב מ'העבודה' ואלון טל מ'כחול לבן') ומנע את מזימתו של קריב.

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה כי בסיעת 'יהדות התורה' דנו בנושא החסינות של חבר הכנסת קריב, הח"כ הרפורמי שצפוי לעורר מהומות בכותל מתוקף החסינות שלו גם בראשי החדשים הבאים והחליטו לבוא בעצמם למנוע בגופם את כניסתו לכותל עם ספר תורה.

גלעד קריב נשות הכותל משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד