י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתוך מלתעות מלאך המוות

המציאות העגומה במחלקת הקורונה: סיור מרגש, כואב ומסעיר • צפו

סיור מיוחד בתוככי מחלקת הקורונה ב'שערי צדק' | הראיון המסעיר עם חולה הקורונה, הסיפור המזעזע שסיפר בנה של החולה והאב התעצל ללכת להתחסן שגרמה לו לשכב במצב קטסטרופלי מחובר לאקמו בין חיים למוות כשאשתו בהיריון עם ילד בן שנה וחצי בבית | התיעוד המרגש 

המציאות העגומה במחלקת הקורונה: סיור מרגש, כואב ומסעיר • צפו
בית חולים שערי צדק צילום: ישי ירושלמי

שנה וחצי מאז פרץ נגיף הקורונה לחיינו, ולקראת מה שנראה כסוף הגל הרביעי, נכנס כתב 'בחדרי חרדים' ממוגן כראוי, אל מחלקות הקורונה בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, ונחשף מקרוב למה שעד כה שמע רק בתיאורים ועדויות. בעת הסיור שמענו וחזינו בחולי הקורונה ובסבלם - לפחות אלו שעוד יכולים לדבר תיארו מסכת ייסורים ומכאובים קשה מנשוא.

הסיור שהחל בין כותלי בית החולים הירושלמי בדרך למחלקת טיפול הנמרץ - קורונה עם האחות הראשית של המחלקה חיה ברויאר, הסתבך במהירות עת התגלגלנו לשאלה הבוערת, מה מניע אנשים שלא - להתחסן? 

תשובתה של ברויאר - זעזעה אותנו: "יש לי פה אישה שאומרת לי - 'התעצלנו' ללכת להתחסן. בעלה בן 24 שוכב פה במצב קטסטרופלי על מכשיר האקמו, והיא בהריון, ועם ילד בן שנה וחצי בבית!". 

בהמשך הדרך ובליוויה הצמוד של האחות הראשית, אנחנו מגיעים לכניסה לטיפול נמרץ, אך לא נכנסים לפני שנתמגן כראוי, כאשר סיפור "ההתמגנות" ארכה לנו יותר מ-4 דקות - לא פחות, "זה בדיוק מה שהצוות נאלץ לעבור בכל כניסה\ריצה אל תוך מחלקת טיפול הנמרץ - קורונה", מתארת לנו חיה תוך שהיא מחליטה להמחיש לנו את הריצות שהם עוברים בלייב - כאשר היא מובילה אותנו לריצה מהירה עד שלט היציאה וחזור עם כל ההגנות המכבידות שעלינו. 

המראות שאליהם נחשפנו בפנים המחלקה, נחרתו עמוק. כל היופי הפסטורלי של ירושלים נמחה ברגע, כשהחרדה וההלם תופסים את מקומו.

בתיעוד המיוחד אנו חושפים מעט מהמראות שאליהם נחשפנו בסיור הקשה - 'השקט המפחיד ששורר' בתוך מחלקת טיפול הנמרץ - קורונה. "גהני גיהנום", כך מתאר באוזננו בכאב, חולה הקורונה במחלקת הקורונה הרגילה. המראה המזעזע שראה באישון לילה בנה של חולת הקורונה במחלקה, והקריאה הנחרצת שלו לכולנו. כל זאת ועוד תוכלו לראות במו עיניכם בסרטון שלעייל. 

בהמשך הסיור, פגשנו את אחד הרופאים ודיברנו איתו על מסר של תקווה, והאם יש חשש מגל חמישי של נגיף הקורונה: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קורונה בית חולים שערי צדק סיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד