י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אנחנו לא הזבל של המחנה"

החרדים מאיימים על השר אלקין שעוצר את הקמת הרובע החרדי

השרים אלקין ושקד פועלים לעצור את הקמתו של הרובע החרדי החדש שתוכנן לקום במערב קרית גת, תוכנית של ליצמן ודרעי שהתנהלה עד כה בעצלתיים | פרוש סיפר על "התחנונים" של אלקין ואיים על שיתו"פ בעתיד. במקביל, אלקין מנסה לקדם תוכנית חלופית אך נתקל בהתנגדויות

החרדים מאיימים על השר אלקין שעוצר את הקמת הרובע החרדי
פלאש 90

שר השיכון זאב אלקין ושרת הפנים איילת שקד פועלים לעצור את הקמתו של הרובע החרדי החדש שתוכנן לקום במערב קרית גת.

מדובר בתוכנית שקודמה בממשלה הקודמת על ידי שרי השיכון והפנים דאז, יעקב ליצמן ואריה דרעי, אך התנהל בעצלתיים. הייתה סחבת ממושכת מצד דרעי, שכבר התעסק עם התוכנית לפני מספר שנים, אך עד כה טרם מימש אותה, וכעת, אלקין ושקד מייעדים אותה לציבור הכללי.

האיום של פרוש

חבר הכנסת מאיר פרוש תקף היום (רביעי) את אלקין במליאת הכנסת, על פעולותיו בעניין קרית גת ועל "הריסת מערות קבורה בגילה".

פרוש לעג לאלקין על "התחנונים" שלו לקבל את תמיכת החרדים בעת התמודדותו על ראשות העיר ירושלים בשנת 2018, ואמר כי סירבו לתמוך בו "בגלל שהכרנו את האישיות הזאת שקוראים לה אלקין". פרוש רמז לו כי גם בעתיד הוא לא יקבל את תמיכת החרדים. "אלקין הוא איש צעיר. ההתנהגות שלו תהיה לו בעוכריו כי אנחנו לא הזבל ואנחנו לא השוליים של המחנה".

לדברי פרוש, גם במידה ולא היו מריצים מועמד חרדי לראשות העירייה - הרי שהחרדים היו מחרימים אותו, בעקבות התנהלותו הכוחנית בעבר מול החרדים, כשהם היו באופוזיציה.

תוכנית קריית גת

תוכנית הענק קודמה מאז 2016, וייעדה את הקמתן של כ-13 אלף יחידות דיור לציבור החרדי בחלקה המערבי של קרית גת.

מדובר ביוזמה שתוכננה על שטח של כ-4,400 דונם - מתוכם 2,300 דונם שנוספו לשטחה של העיר מתחום המועצה האזורית הסמוכה, שפיר.

הפוליטיקאים החרדים שעסקו בעניין סימנו את קרית גת כאחד הפתרונות המרכזיים למשבר הדיור החריף בקרב המגזר החרדי, ואף רקמו, בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל ועיריית קרית גת, הסכם גג שלישי לעיר, שבמסגרתו נקבע כי העירייה תקבל תמיכה תקציבית בהיקף של כשני מיליארד שקל, שיתמכו בתוספת יחידות הדיור המשמעותית לעיר.

תוכנית שפיר

במקביל לכך, כוונו הנציגים החרדים בכנסת, להקמתה של העיר החרדית שפיר, שתוכננה לקום בסמוך לה. אך יצוין, כי למרות הנסיגה מתוכנית הדיור במערב קרית גת - התוכנית על שפיר עדיין מונחת על השולחן.

יודגש, כי מדובר בתוכנית שאמורה לעבור תהליך שייתכן ויתקע את קידום התוכנית; הקמתה של שפיר כעיר נפרדת לקרית גת תחייב החלטת ממשלה בנושא, ובסיטואציה הפוליטית הנוכחית קשה לצפות שהשרים הרלוונטיים יתעקשו על קידום העניין.

תוכנית כסיף

במקביל לנסיגה מתוכנית הדיור החרדית בקרית גת, אלקין ושקד פועלים לאיתור מקום חלופי לעיר חרדית, ובימים האחרונים הגיעו להסכמות בדבר הקמתה של עיר חרדית חדשה בכסיף שבנגב.

התוכנית אינה מקובלת על הנציגים החרדים שטוענים כי המיקום המדובר אינו אטרקטיבי לקהל החרדי. חילוקי הדעות בעניין כבר התעוררו לפני שנים רבות, ואף הביאו לכך שהתוכנית - שמקודמת מזה 15 שנה ונועדה לתת פתרון דיור ל-100 אלף תושבים לפחות, בסמוך לצומת תל ערד שבנגב - תישאר במגירה ולא תתממש בפועל.

אלקין מצטדק

חברי הכנסת החרדים תקפו במהלך היומיים האחרונים את השר אלקין, בטענה כי הוא מתנכל לציבור החרדי - אך אלקין מצידו, הבהיר כי הוא לא מגביל את החרדים מלהגיע לגור בשכונה.

בלשכתו טוענים כי אלקין פועל במטרה להגדיל את היצע הדיור ומספר השיווקים, וכי משרד השיכון רואה חשיבות לקדם תכניות מאושרות, אשר מוכנות לשיווק, בקרית גת, במטרה להגדיל את ההיצע באזור ולתת מענה לביקושים העולים.

לדברי אלקין, תכניות אלו צפויות להגדיל את האוכלוסייה בעיר מ-13 אלף תושבים ל-16 אלף תושבים.

עוד הוא ציין, כי כחלק מפעולות המשרד להגדלת ההיצע, הצוותים עובדים על הכנת הצעת החלטה - הקמת העיר כסיף בדרום, במטרה לתת מענה למצוקת הדיור בחברה החרדית, ובמקביל, מחזירים לשולחן הדיונים את הקמת העיר שפיר, בוחנים את התוכנית ומקיימים דיונים בנושא.

זאב אלקין איילת שקד קריית גת שפיר כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד