ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מיסוי החד-פעמי

מתקפה ב'הארץ': "האישה החרדית תשלם את המחיר"

מאמר בעיתון 'הארץ' תוקף את הרגולציה שמציע שר האוצר למיסוי כלים חד פעמיים. לדברי הכותב מדובר במהלך פופוליסטי ולא בצעד אמיתי לטובת סביבה ירוקה יותר | "כמה נוח להרגיש ירוק כשמי שתשלם את מחיר המס היא האישה החרדית המוחלשת"

מתקפה ב'הארץ': "האישה החרדית תשלם את המחיר"
אביגדור ליברמן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ברקע הרגולציה הפופוליסטית שמנהיג שר האוצר אביגדור ליברמן בדמות מיסוי כלים חד-פעמיים, פגיעה מכוונת בבטן הרכה של המגזר החרדי באמתלה של הפחתת השימוש בפלסטיק משיקולים סביבתיים, עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון פותח את מאמרו השבועי בהתרשמותו מההתנהלות הירוקה במדינות סקנדיביה בהן הרבה לבקר, לדבריו מדובר בהתנהלות צבועה וממותגת ולא בהפחתה מהותית של פליטת גזי חממה. לוינסון משווה זאת לרגולציה של השר ליברמן - מיסוי כלים חד-פעמיים.

"אין זה סוד שהצרכנים הכבדים ביותר של הכלים החד פעמיים הם אחינו החרדים", כותב לוינסון. "אם חושבים על זה לרגע, החרדים הם למעשה החברה הירוקה האמיתית, פשוט לא מעסיק אותם המיתוג הזה. מדובר בחברה עירונית ולא כפרית, שבה אחוז השימוש ברכב פרטי כמעט שלא קיים, במשפחות מעבירים בגדים מאחד לשני עד לבלות מוחלטת, לא קונים מוצרים יקרים ומיותרים, לא טסים לחו"ל כמעט לחופשה, גרים בבתים קטנים וצפופים, צורכים מזון באריזות ענק, יום בשבוע וחמישה חגים בשנה אפילו לא עולים לתחבורה ציבורית, חשמל מיותר לא מפעילים. כן, יש להם נקודת התורפה של החד פעמי, אבל מעבר לזה, חברה ירוקה מושלמת".

עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון

לדברי לוינסון, "כמה קל להתחיל תמיד שינויים "ירוקים" אצל אחרים. אני, לצורך העניין, יכול להציע למסות כוסות קפה חד פעמיות בתל אביב בחמישה שקלים לכוס. למה לא? זה לא בזבזני? זה לא חד פעמי? אז אוקיי, זה מנייר, וזה מתכלה, אבל עדיין זה מייצר זבל מיותר בכמויות ענק וצורך אנרגיית ייצור ועלויות שינוע. ולמה? כמה "נאורים" וכמה "ירוקים" מרגישים כל אלו שיושבים עם כוס הקפה החד פעמית שלהם, שהם צורכים אחת–שתיים כזו ביום, לעומת 'החרדים'".

עיתונאי 'הארץ' תוקף את המהלך הפופוליסטי של ליברמן וכותב: "כמה נוח להרגיש ירוק כשמי שתשלם את מחיר המס היא האישה החרדית המוחלשת ממילא. זה מהלך הגמוני קלאסי, של שליטה. שאחרים ישלמו את המחיר החברתי כדי שאתה תרגיש הרבה יותר טוב עם עצמך".

 

חד פעמי משרד האוצר עיתון הארץ חיים לוינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד