י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"מי שלא נמצא - ישלם"

סערה בליכוד בעקבות היעדרות ח"כים בהצבעה על חוק הקנאביס

היעדרותם של רבים מחברי הכנסת של הליכוד מהמליאה בהצבעה על חוק הקנאביס הובילה לכעס בליכוד, בעיקר מכיוונו של ח"כ ביטן שמכהן כעת כיו"ר הסיעה: מי שלא נמצא כאן - ישלם על זה" | רגב, ברקת, כץ ונתניהו היו מקוזזים מראש ולכן עליהם לא יחולו הסנקציות

סערה בליכוד בעקבות היעדרות ח"כים בהצבעה על חוק הקנאביס
בנימין נתניהו ודוד ביטן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סערה בליכוד סביב היעדרות של רבים מחברי הכנסת של הסיעה בהצבעה על חוק הקנאביס, שלבסוף עבר בתמיכת רע"מ ברוב גדול של 54 תומכים מול 42 מתנגדים. לפי הדיווח של מורן אזולאי ב-ynet עיקר הזעם מגיע מכיוונו של ח"כ דוד ביטן שמשמש השבוע כיו"ר הסיעה במקומו של ח"כ יריב לוין, היושב שבעה על אמו. לפי הדיווח ביטן איים כי הנעדרים יספגו סנקציות מהמפלגה.

"כל מי שלא נמצא כאן - ישלם על זה", נשמע ביטן מטיח לעבר הנעדרים ממפלגתו. רשימת הנעדרים מהליכוד בהצבעה ארוכה מהרגיל וכוללת את יולי אדלשטיין, אמיר אוחנה, אופיר אקוניס, ניר ברקת, גילה גמליאל, גלית דיסטל, צחי הנגבי, ‏מיקי זוהר, ישראל כץ, אורלי לוי אבקסיס, בנימין נתניהו, מירי רגב וקטי שטרית. אך אזולאי מציינת כי שטרית, רגב, ברקת, כץ ונתניהו היו מקוזזים מראש ולכן עליהם לא יחולו הסנקציות.

מפלגת רע"מ הצביעה אמש (רביעי) בעד חוק הקנאביס בקריאה טרומית, תוך שהם מדגישים כי הם יפעלו לשנותו. החוק עבר במליאה ברוב של 54 תומכים מול 42 מתנגדים.

תחילה היו סימנים והערכות כי רע"מ לא תוכל לתמוך בחוק הנוגע לסמים ובעייתי לה מבחינה דתית, אלא שלאחר מגעים ושיחות, שאף חלקם לעיני המצלמות במליאה, רע"מ החליטה כן לתמוך והחוק אותו יזמה חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) עבר כאמור במליאה.

‏"החלטנו לתת הזדמנות בקריאה טרומית לחוק הקנאביס", אמר יו"ר המפלגה מנסור עבאס, אך הדגיש: "אח"כ נפעל לתקן אותו כדי שיעסוק בעניינים רפואיים. אם הוא לא ישונה ויעסוק רק בעניינים רפואיים - נצביע נגד".

באופוזיציה, מנגד, לא תמכו ואף מספר חברי כנסת מ'הליכוד', שבעיקרון תומכים בחוק, החליטו להיעדר מהצבעה ולא הצביעו נגדה. בתגובה, חבר הכנסת דוד ביטן איים במליאה על הח"כים שנעדרו.

חבר הכנסת דוד אמסלם מ'הליכוד' טען כי הצבעה נגועה לא בדברים עניינים, ולכן במפלגתו של גדעון סער דחפו להעביר אותו: "'תקווה חדשה' קיבלו ערבויות מאדם שיש לו חברת קנאביס יש פה עסקת שוחד שלא הייתה כדוגמתה".

הליכוד קנאביס שרן השכל דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד