י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
'סמארטפון' לסמוך עליו בשעת הדחק

תיעוד בלעדי: המשפחה החרדית ניסתה להגר לאיראן ונבלמה. צפו

למרות הניסיונות הקודמים שכשלו, אנשי כת 'לב טהור' ממשיכים לנסות להימלט מגואטמלה לכורדיסטן ומשם לאיראן. לידי 'בחדרי' הגיע תיעוד נוסף ובלעדי שבו נראה אב משפחה מחופש היטב ללא כל סממן חרדי ואף משחק בסמארטפון להסוות את זהותו • גוברת הדאגה אצל הקרובים

תיעוד בלעדי: המשפחה החרדית ניסתה להגר לאיראן ונבלמה. צפו
אילוסטרציה צילום: Pixabay

בימים האחרונים תועדו משפחות חרדיות שמנסות לטוס מגואטמלה לכורדיסטן, ומשם להגיע לאיראן, על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', המשפחות שמשתייכות לכת 'לב טהור' שייסד שלמה הלברנץ ז"ל, מנסות לערוק בימים אלה לאיראן.

הרשויות בגואטמלה מונעות ממשפחות חרדיות, חלקן בעלי אזרחות ישראלית, לטוס לכורדיסטן. על פי הדיווח של איתמר אייכנר באתר Ynet, משרד החוץ הישראלי מטפל בתסבוכת הלא צפויה, בעקבות פניית הקרובים מישראל שמודאגים וחוששים מתסריט האימה, שקרוביהם החברים בכת ייכנסו למדינת האויב - איראן, שם הם עשויים להיות טרף קל מצד גורמי טרור שינסו לנקום בישראל דרכם.

בשבוע שעבר דיווחנו ב'בחדרי חרדים', על אודות שלושה ממנהיגי הכת שכבר נמצאים בכורדיסטן, שם הם ממתינים לשאר המשפחות החברות בכת שמנסות לברוח כאמור לאיראן, לאחר שכעבור שנים מספר בגואטמלה, הם לא חשים בה מספיק חופשיים כדי לקיים אורח חיים סגפני בצורה קיצונית.

בתיעוד הבלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה זוג חרדי ממתין לאישור עלייה לטיסה, כאשר לצידם ילדים קטנים, כשהבעל מחופש למקומי, ללא כל סממן חרדי, אוחז בידו סמארטפון. (הילדים טושטשו מפאת גילם).

אחד העסקנים שמטפל בנושא מול הרשויות המקומיות, אומר ל'בחדרי חרדים', כי המשפחות מתלבשות כמה שפחות בצורה חרדית, כדי לא לבלוט, ולשאלה איך הם מחזיקים סמארטפון בזמן שהם לא אוכלים בשר בגלל שהם לא סומכים על שחיטה. אומר לנו העסקן: "בשעת הדחק, הם מתירים לעצמם".

בתיעוד נראים הילדים משתעשעים עם עגלות בשדה התעופה. גם בשבוע שעבר ניסו משפחות חרדיות להגיע לכורדיסטן ומשם לאיראן, אך התוכנית נבלמה.

הם טענו בפני אנשי הביטחון במקום כי הם "נרדפים" ובשל כך הם מבקשים מקלט ברפובליקה האיסלאמית. אנשי הביטחון עכבו אותם ולא אפשרו את עלייתם למטוס. ל'בחדרי חרדים' נודע כי שלושה מאנשי הכת כבר נמצאים בכורדיסטן, שם הם ממתינים לשאר חברי הכת, ומשם כוונתם היא להגיע לאיראן. שלושת האנשים הם עמרם משה יוסף רוזנר, יואל העניך הלברנץ ואוריאל גולדמן.

זו אינה הפעם הראשונה שאנשי הכת האכזרית שראשיה מרצים עונשי מאסר כבדים בארה"ב, מנסים להגיע לאיראן. בנובמבר 2018 דווח כי אנשי כת "לב טהור" ביקשו מקלט מדיני אצל הרפובליקה האיסלאמית של איראן. גם אז סוכלה המזימה.

קהילת לב טהור לב טהור כורדיסטאן גואטמלה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד