י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יעד אטרקטיבי

בצל איומי הטרור: סוריה פתחה מחדש את המדינה לתיירים

סוריה פתחה מחדש לתיירים את מדינתה שנפגעה במלחמת אזרחים לצד משבר הקורונה, וזאת על רקע איומי טרור וכלכלה מרוסקת בגלל שנים של מלחמה אכזרית

בצל איומי הטרור: סוריה פתחה מחדש את המדינה לתיירים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ברקע איומי טרור: ממשלת סוריה החלה לאשר שוב אשרות תיירים בתחילת החודש לאחר שעצרה אותן בפתאומיות כאשר נגיף הקורונה פרץ במרץ אשתקד, כתוצאה מכך, מספר סוכנויות טיולים בינלאומיות החלו לפרסם טיולים לסוריה, ולפחות שני סוכנויות נסיעות אמרו כי הטיולים הראשונים שלהם כבר הוזמנו.

"תוך שבוע נגמר המקום לטיול הקבוצתי הראשון לאביב 2022 והוספנו תאריכים נוספים. מכרנו גם שלוש טיולים פרטיים לקבוצות קטנות או ליחידים באותו שבוע", כך אמר ג'יימס וילקוקס, המתמחה בטיולים ל'ניו יורק פוסט'. חברת נסיעות אחרת, Rocky Road Travel שיושבת בגרמניה, כבר מילאה סיור בן שבוע במרץ הבא, כך על פי אתר האינטרנט שלה.

האזהרה ברמה הגבוהה ביותר של משרד החוץ האמריקאי המזהירה את האמריקאים לא לנסוע לסוריה נותרה בעינה בשל האיומים המתמשכים של טרור, תסיסה אזרחית ומלחמת אזרחים במדינה שלא הסתיימה במלואה, משרד החוץ מזהיר גם כי אמריקאים ואזרחים מערביים אחרים נמצאים בסיכון גבוה במיוחד להיחטף בזמן שהם ישהו בסוריה.

משרד התיירות הסורי מעניק כרגע רק אשרות תיירות באמצעות חברות טיולים, והממשלה בודקת אותן בקפדנות כדי לוודא שאף עיתונאי או פעיל זכויות אדם לא מנסה להיכנס למדינה.

ג'יימס וילקוקס, מנהל משרד תיירות אמר, כי אישור ויזה לאמריקאים בדרך כלל לוקח יותר זמן מאשר לאזרחי בריטניה או האיחוד האירופי. סביר שגם אזרחי ארה"ב יסורבו כניסה לסוריה, הוסיף. למרות שהסכסוך עדיין לא נפתר, אסד חזר לשלוט על חלק ניכר מסוריה, בין היתר בשל תמיכה מצד איראן ורוסיה.

בעוד שהמערב עדיין מתרחק מאסד, כמה בעלות הברית הערביות של ארה"ב כולל ירדן, איחוד האמירויות ומצרים, מחיות כעת את הקשרים הכלכליים והדיפלומטיים עם סוריה. עבדאללה מלך ירדן שוחח החודש עם אסד לראשונה מזה עשור, והגבול בין שתי המדינות נפתח מחדש באופן מלא למסחר בספטמבר.

ווילקוקס אמר שחברת הנסיעות שלו בודקת כל הזמן את הסיכונים בסוריה, ויש לה תוכניות "למזער את האיומים", כולל הימנעות מנסיעות לאזורים ממשלתיים. "אנו מוודאים שאין עיתונאים או פעילים בקבוצות שלנו, אנו גם מבטיחים לאורחים שלנו לקבל תדרוך מלא אודות מה הם יכולים ומה לא יכולים לעשות בסוריה".

תיירים סוריה איום טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד