י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"שימרו על ערנות"

שימו לב: התסמינים לפוסט קורונה אצל ילדים

תסמונת פוסט קורונה המסוכנת שהספיקה לקטול נער בן ה-16 בתחילת השבוע ולאשפז ילדה בת כחצי שנה במצב קשה ממשיכה לעורר דאגה בישראל | משרד הבריאות בקמפיין חדש מציג את התסמינים המדאיגים שעלולים להצביע על התסמונת בקרב ילדיכם 

שימו לב: התסמינים לפוסט קורונה אצל ילדים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ברקע הדיווחים על תסמונת פוסט הקורונה המסוכנת - PIMS (פימס), התוקפת בעיקר נערים וילדים שהחלימו מנגיף הקורונה (שאינם חוסנו עקב גילם הצעיר), והדיוווחים על מעל-120 נערים וילדים שלקו בה בארץ, ואף מותו של הנער בן 16 עדן פיומי בתחילת השבוע, יצאו במשרד הבריאות בקמפיין רשת להעלאת המודעות בקרב הורים במידה ומתגלים חלק מתסמיני התסמונת.

בחשבונות הרשתות החברתיות (טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם) פורסם כך: "הורים יקרים, שימו לב והפיצו את המידע החשוב הזה הלאה. תסמונת PIMS היא דלקת רב מערכתית המאופיינת בתסמינים רבים, המופיעה אצל ילדים ובני נוער שהחלימו מקורונה. התסמונת מגיעה בממוצע בין 4-6 שבועות לאחר ההחלמה, לפעמים גם אצל ילדים שאת הקורונה עצמה כלל לא הרגישו". 

כאשר מופיע שילוב של כל הסימנים הנ"ל אצל ילד אשר החלים לאחרונה מקורונה, חשוב לפנות אל רופא על מנת שייבדק בהקדם האפשרי. שימרו על ערנות. שימרו על הבריאות שלכם ושל ילדיכם.

כזכור, במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתחילת השבוע ענה פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא לשאלת 'בחדרי' בנוגע לתסמונת כי לא תמיד היא מאופיינת, וכאשר הילד מגיע עם חום לחדר המיון, יש הרבה אבחנות שצריך לקחת אותם בחשבון. זרקא גם המליץ: "אנחנו בוחנים את התופעה הזאת, וממליצים לילדים מגיל 12 ומעלה כן להתחסן נגד הקורונה, גם כנגד המחלה וגם נגד השפעותיה המאוחרות".

עוד הוסיף זרקא בתחילת השבוע, כי אם רואים אצל הילד, חום גבוה, וחום מתמשך (גם בקרב ילדים שחלו וגם כאלו שלא): "חשוב להגיע לגורם הרפואי. אנחנו ערניים לתופעה הזאת, הקופות ובתי החולים נותנים את המענה לכך".

 

תסמונת פימס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד