י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נוספו לרשימה ארוכה

'תסמונת הוואנה': 5 משפחות של דיפלומטים אמריקאים נפגעו

חמש משפחות דיפלומטיות שהוצבו בקולומביה, שבו לארה"ב בעקבות חשד כי נפגעו ב'סינדרום הוואנה' | ברוב המקרים, הדיפלומטים שסבלו מהתסמונות הוחזרו לארה"ב וכעבור זמן לא רב החלימו לגמרי מהתסמינים אך חלקם נותרו עם נזקים בלתי הפיכים

'תסמונת הוואנה': 5 משפחות של דיפלומטים אמריקאים נפגעו
אילוסטרציה צילום: Pixabay

לפחות חמש משפחות של דיפלומטים אמריקאים שהוצבו בבוגוטה בירת קולומביה, נפגעו במתקפה מסתורית, שגורמת לתסמינים המכונים 'סינדרום הוואנה', שמוכרים ממספר רב של מקרים דומים שאירעו בחמש השנים האחרונות וגרמו לפגיעות רבות בדיפלומטים אמריקאים. על פי הדיווח בכלי התקשורת האמריקאים, אחד הנפגעים במתקפה האחרונה הוא קטין.

כבר חמש שנים סובלים עובדי השגרירויות האמריקאיות ברחבי העולם מתסמינים מסתוריים הזוכים לכינוי 'סינדרום הוואנה', בשל העובדה שהפעם הראשונה בה זוהתה התסמונת היתה בהוואנה בירת קובה. התסמונת מזוהה על ידי תסמינים נוירולוגיים שונים, כולל התחרשות, כאבי ראש תמידיים, שמיעת רעשים מוזרים מונוטוניים או צפצופים ועוד. בסך הכל דווחו עד כה בין 140 ל-200 מקרים של 'תסמונת הוואנה' בקרב דיפלומטים ועובדי שגרירויות אמריקאיות, ולארגוני המודיעין האמריקאים אין עדיין קצה חוט שיוכל להוביל אותם לחשיפת המקור שגורם לתסמינים הללו.

ברוב המקרים, הדיפלומטים שסבלו מהתסמונות הוחזרו לארה"ב וכעבור זמן לא רב החלימו לגמרי מהתסמינים, אבל חלקם נאלצו לעבור טיפולים רפואיים שנמשכו חודשים, ומקצתם אף נשארו עם נזקים מוחיים שילוו אותם לצמיתות, כך לפי הדיווחים.

לפני כחודשיים נדחתה טיסה של סגנית נשיא ארה"ב קמילה האריס לביקור בוייטנאם, בגלל 'מצב חירום רפואי', שכעבור זמן קצר התברר כחשד לתסמונת הוואנה. שבועיים קודם לכן דווח על מקרים של תסמונת הוואנה בקרב דיפלומטים אמריקאים בגרמניה. על פי מומחים אמריקאים העוקבים אחר הנושא, המתקפה מבוצעת ככל הנראה באמצעות גלי קול או תדרים מסוג כלשהו, שגורם לפגיעה נוירולוגית במי שנמצא בטווח הפגיעה של המכשיר המשגר את התדר. זאת הסיבה שלא פעם הפגיעה נגרמת לא רק לדיפלומטים עצמם, אלא גם לבני משפחותיהם.

עוד נטען כי רוב הדיפלומטים שנפגעו במתקפות הללו קשורים למערך המודיעין האמריקאי, בין אם באופן רשמי ובין אם באופן לא רשמי. עובדה זאת מחזקת את הסברה שמדובר בפעולה זדונית של ארגון ביון מתחרה כלשהו, כשהחשד העיקרי נופל על המודיעין הרוסי, אבל גם המודיעין הסיני אינו נמלט לחלוטין מפני החשד. בעבר דווחו מקרים של 'תסמונת הוואנה' בקרב דיפלומטים אמריקאים המוצבים בסין, אבל לא דווחו מקרים כאלו על דיפלומטים אמריקאים המוצבים ברוסיה.

דיפלומטים אמריקאים משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד