י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שורדת בנס

פוסט-קורונה: אבי הפעוטה זועם על ביה"ח

לאחר שאושפזה במצב קשה לפני כ-8 ימים עם תסמונת פוסט קורונה PIMS, עברה ניתוח שלא צלח ושורדת בנס, האב מדבר על רשלנות הצוות הרפואי | בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות התראיין והתריע מפני מתקפת סייבר נוספת "היא מסכנת חיים"

פוסט-קורונה: אבי הפעוטה זועם על ביה"ח
אילוסטרציה צילום: unsplash

ביום רביעי שבוע שעבר, הועברה לבית החולים ספרא לילדים בשיבא מבית החולים יוספטל שבאילת תינוקת בת כחצי שנה במצב קשה כשהיא מחוברת למכשיר האקמו, בעקבות דלקת רב מערכתית בשם פימס - PIMS. 

הבוקר, 8 ימים לאחר אשפוזה בשיבא, התראיין אביה של התינוקת ‏לגלי צה"ל ועדכן במצבה הרפואי של בתו הקטנה: "היא עברה ניתוח של ניקוז דם במוח שלא צלח והדימום חזר. נאמר לי שהיא לא תשרוד את היום של הניתוח, בנס היא שרדה חמישה ימים אחרי". עוד עדכן: "היא עדיין בסכנת חיים של ממש, מצבה לא השתפר מאז האירוע. היום כנראה ינסו להפחית את השימוש במכשיר האקמו". ואז הוסיף האבא בכאב "מקווה שהיא תשרוד". 

האב התבטא כנגד בית החולים בכעס: "עד שהגיע רופא עברו פחות או יותר שלוש וחצי-ארבע שעות. גם מי שהגיע לא היה רופא מומחה וביקש ממני לדעת מה התרחש - ואז הוא פשוט הלך". 

בתוך כך, התראיין הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש והתריע: "לא מרוצה מקצב ההתחסנות בימים האחרונים, ואני חושש שאם לא תהיה עלייה - יש אפשרות לגל נוסף. בחורף יש יותר הדבקות ואם לא נהיה מחוסנים הנגיף עלול להתפרץ". עוד הוסיף אש גם על נושא תקיפת הסייבר שנמשכת עד לרגע זה במרכז הרפואי הלל יפה ואמר: "במקרה הזה לא הייתה פגיעה בעבודה של המכשור הרפואי, אבל זה יכול לקרות במקומות אחרים. עדיין לא יודעים איך זה קרה, מוכרח לומר שיש עוד כברת דרך כדי להיות מוכנים מבחינת הגיבויים".

לסיום אמר הפרופ' נחמן אש כי עירנות לא מספיקה וננקטים צעדים נוספים "כולל היערכות למצב שבו נצטרך לעבור לעבודה במתכונת אחרת. תקיפה כזו בהחלט יכולה להגיע למצב שהיא מסכנת חיי חולים".

 

מצב קשה נס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד