ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כאוס בארץ הארזים

לבנון: הרוג ופצועים בהפגנה של תומכי חיזבאללה

כלי התקשורת בלבנון מדווחים על ירי ולפחות ארבעה הורגים בהפגנה של תומכי חיזבאללה נגד השופט שעומד בראש ועדת החקירה של האסון שהתרחש בנמל ביירות. כוחות הביטחון הלבנונים הודיעו כי ירו בכל מי שנושא נשק

לבנון: הרוג ופצועים בהפגנה של תומכי חיזבאללה
חמוש בלבנון במהלך המהומות צילום: צילום מסך

בתקשורת הלבנונית דווח היום (חמישי) על לפחות ארבעה הרוגים ופצועים נוספים במהלך הפגנה של תומכי חיזבאללה נגד השופט שעומד בראש ועדת החקירה של אסון הפיצוץ בנמל ביירות, בו נהרגו מעל 200 בני אדם.

לפי הדיווחים, במהלך ההפגנה התפתחו חילופי ירי בין המפגינים, אנשי חיזבאללה ותנועת עמל השיעית, לבין היורים. עיתונאים במקום מדווחים על ירי ברובי קלצ'ניקוב, כמו גם על שימוש ברקטות RPG.

צבא לבנון שלח תגבורות לאזור וכעת מנסה להשיג שליטה על האירוע. ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, קרא לרגיעה ולהימנע מהיגררות למלחמת אחים מכל סיבה שהיא.

 

לאחרונה בחיזבאללה התבטאו נגד השופט, טארק אל-ביטאר, וטענו כי הוא פועל לערוך חיסולים פוליטיים בניהולו של החקירה. כמו כן דווח שהשופט קיבל איומים שעליו לשנות את התנהלותו. כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

‏לפי הדיווחים צלפים החלו לירות לעבר תומכי חיזבאללה בדרכם להפגין נגד שופט החקירה של האסון בנמל ביירות אל-ביטאר.

‏חיזבאללה ואמל קוראים להרגיע את המצב ולא להיגרר למלחמת אחים. צייצנים מטעמם כבר מפנים אצבע מאשימה לאנשיו של הפוליטיקאי הנוצרי, סמיר ג'עג'ע. אלא שבהודעתם הרשמית הם לא ממהרים לפתוח חזית עם ג'עג'ע.

לבנון ביירות חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד