י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משרה בכבוד

"כשלאמא טוב בעבודה, כל המשפחה מרגישה את זה"

עובדות מוקד כאל במודיעין עילית משתפות ומספרות על עבודה מכובדת ואחראית בסביבה מעריכה ותומכת. הטבות מיוחדות לעובדות ולכל המשפחה. אווירה המתאימה לנשות אברכים המנהלות בית של תורה ומעל הכל, מקום עבודה שתענוג ללכת אליו כל בוקר מחדש

"כשלאמא טוב בעבודה, כל המשפחה מרגישה את זה"
עבודה מכובדת צילום: unsplash

בימים של חוסר וודאות תעסוקתית המוצאת את מקומה בכל כך הרבה בתים בישראל, תענוג לשמוע על מקום עבודה בתוככי עיר התורה מודיעין עילית הפותח דלתות לנשות אברכים יקרות ומאפשר להם חיים של פרנסה בכבוד, והכבוד לא נמדד רק בגובהה של המשכורת, אלא בעוד אין סוף פרטים המרכיבים תמונה שלמה ומושלמת של מקום עבודה איכותי שיודע להעריך ולפרגן מכל הלב.

כדי להתרשם מקרוב יותר שוחחנו עם אחת העובדות הוותיקות הגב' תמר צ. אם לשישה תושבת מודיעין עילית, ששמחה לשתף אותנו  בחוויית העבודה במוקד. כשאנחנו שואלים על הוותק שלה, היא מופתעת בעצמה לומר שמדובר כבר ב14 שנים של עבודה. "כשנהנים הזמן עובר מהר".

אז מה אתן עושות במוקד שכל כך משמח לבוא כל בוקר? קודם כל העבודה עצמה, מדובר בעיסוק בתחומים פיננסיים שיש בהם אחריות וסיפוק רב ממיצוי היכולות והכישורים האישיים של כל עובדת.  והזכות לסייע לאנשים שפונים ולהעניק להם שירות שפותר את הבעיות שלהם. כל אדם שפונה למוקד מתמודד עם קושי מסוים ואני נמצאת כאן כדי לפתור לו את הקושי ולעזור לו. זו תחושה נהדרת.

ומה חושבים בני המשפחה על מקום העבודה שלך? המשפחה כולה מאוד אוהבת את העובדה שאני עובדת במוקד כאל, כשלאמא טוב בעבודה כל המשפחה מרגישה את זה! לדוגמה, הבת שלי בת ה12 כבר יודעת להכריז היום שהיא רוצה לעבוד בכאל.. מלבד זאת הילדים עצמם נהנים מפינוקים מיוחדים. כל ילד או ילדה שעולים לכיתה א' יוצאים לטיול עם האמא ומקבלים במתנה ילקוט ומארז כלי כתיבה יוקרתיים ומכובדים. לפחות פעם בשנה הילדים מקבלים כרטיסים לסופר לנד ועוד מתנות שוות, אבל מעל הכל כשהם רואים את אמא שלהם שמחה זה הכי חשוב. לצערי אני רואה ילדים אחרים שכל הזמן רק שומעים את אמא שלהם מתלוננת על העבודה וזה משמעותי לכל האווירה בבית.

כשניסינו להזכיר את האתגר בשילוב בין הבית לעבודה, היא מציינת את העזרה הרבה של בני הבית, הבעל והילדים הגדולים שנרתמים להקל ולסייע. "נכון שכאשר הילדים היו קטנים יותר זה היה יותר קשה מבחינת ההתארגנות, אבל האמת היא שכמעט כל קושי ניתן לפתור בהתארגנות מוקדמת וניהול זמן נכון".

חיה רוזנברג גם היא עובדת במוקד, מוסיפה משפט מעניין "לדעתי, חברת כאל מעודדת ילודה". והיא מסבירה, היחס בכל התקופה שלפני הלידה הוא מדהים. מאפשרים לצאת מוקדם יותר כדי להתכונן בנחת ואפילו כשיש עומס ולחץ במוקד לא מלחיצים אחרי הלידה לחזור מהר אלא לפי הצורך של היולדת, וזאת מעבר למענקים שהחברה נותנת בכל לידה והטיפול המסור של מדור משאבי אנוש ומדור שכר בכל התשלומים ליולדת. כשבמקומות אחרים היולדת צריכה לרדוף אחרי ההנהלה בשביל כל הטפסים, פה דואגים לך ומגישים לך הכל על מגש של כסף.

"העובדות במוקד כאל מודיעין עילית, הן המשאב הכי חשוב של החברה וזו התחושה שאנו חשות". היא מתארת ומוסיפה את החוויה האישית שלה כשנאלצה לעבור ניתוח פרטי ובהפתעה גמורה היא גילתה שהחברה משלמת לה את רוב העלות של הניתוח.

אמנם חשוב להדגיש כי מדובר בחברה עסקית, ומי שבאה לכאן באה כדי לעבוד ונדרשת לעמוד בהספקים, אבל העבודה היא עבודה נעימה עם תחושת שליחות וכל הזמן יש בונוסים ומתנות, פרסים ותחרויות שמכניסים חשק ושמחה לעבודה.

כלון מציינות כמובן את הרווחה הכלכלית שהגיעה לבית בעקבות העבודה במוקד, מדובר במשכורות שעליהם נוספים כל הזמן בונוסים ממש מכובדים, שבסוף החודש מכניסים הביתה הכנסה גבוהה המשפיעה על כל החיים במשפחה, אבל מה שבעיקר חשוב זו ההערכה למה שאת עושה, במילים טובות ופירגון תמידי וכמובן המתנות שהם שם דבר. אפשר לומר שעובדות כאל, רוב הריהוט בבית שלהם הוא מהמתנות הממש מכובדות שניתנות בכל חג בשווי אלפי שקלים.

עובדות החברה עטופות בהטבות יוצאות דופן כמו "נופש חברה" המעניק נופש עם הבעל במלון מידי שנה, מה שממלא את המצברים ומטעין במרץ, כח ורצון לעבוד. מענקים בשווי אלפי שקלים על גיוס עובדות חדשות, מתנות ליום ההולדת, לשמחות משפחתיות ואפילו מארזים מפנקים שהגיעו אל בתי העובדות שנאלצו לשהות בבידוד בתקופת הקורונה.

מעבר להטבות, מספרות העובדות על ההעצמה האישית שמעניקה העבודה במוקד, הכולל הכשרות מקצועיות המשפרות את יכולת הביטוי והתקשורת הבינאישית. וכמו שמעידה על עצמה אחת העובדות "למדתי לא רק לדבר אלא בעיקר להקשיב". כשהיכולות הללו באות לידי ביטוי לא רק במסגרת העבודה אלא גם מול בני הבית, הילדים, השכנות וכל מי שסובב אותן. זאת מלבד היכולות שפיתחתי בתחום הכלכלי שמאפשרות לי היום לנהל את הכספים האישיים שלי בצורה חכמה ונכונה יותר.

היחס הקשוב והמתחשב של החברה בא לידי ביטוי מיוחד בתקופת הקורונה כשאת כל הקשיים החברה צלחה והתמודדה בצורה רואיה להערצה, סיפקו ציוד לבתי העובדות ובכל סיטואציה וקושי ניסו לעזור ככל יכולתם.

החברה שמה דגש על יצירת הווי והענקת כוחות ומרץ לעובדות ביציאות משותפות, ארוחות בוקר, כנסים, הרצאות ומופעים. לפני תקופה קצרה ערכה החברה כנס ענק באולם כתר הרימון בבני ברק הכולל מופעים של אומניות, ארוחה מפוארת ושי יוקרתי ומפנק במיוחד. "הרגשתי שמישהו חושב עלי ודואג שהכל יהיה הכי מושלם עד לפרטי פרטים כדי לתת לי את המקסימום של ההנאה והחוויה".

העובדות נהנות גם מהטבות כלכליות הרבה מעל הנדרש בחוק, החל בקרן השתלמות בה צוברים סכומים מדהימים לכל מטרה טובה ומשמחת, פנסיה מוגדלת ומורחבת המבטיחה עתיד רגוע בעזרת השם, דמי הבראה כמעט פי שניים מהנדרש בחוק, תשלום קייטנות לילדים ומענקים מיוחדים לצרכי בריאות.

כל יום כשאני חוזרת מהעבודה הילדים שואלים אותי "אמא איזו מתנה קיבלת היום?" זה הרושם שמתקבל אצלם שבעבודה של אמא מחלקים מתנות. כמובן שאת העבודה היסודית והשיחות המורכבות מול הלקוחות הילדים פחות רואים..

"אני מרגישה תחושת שליחות לעזור לנשים כמוני תושבות מודיעין עילית, למצוא מקור פרנסה מכובד ואיכותי" היא אומרת, "כל אישה שרוצה, יכולה להתקשר אלי ולשמוע".

וכשאנחנו שואלים לסיום עד מתי את חושבת לעבוד במוקד כאל? אנחנו מקבלים את התשובה הנחרצת. "עד הפנסיה". מקום עבודה כזה אף אחת לא רוצה לעזוב.

 

כאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד