י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עין תחת עין

פסק דין באיראן: נאשם בפציעת שכנו יהפוך לעיוור

במהלך קטטה בין שכנים בשנת 2018, אחד מהם תקף את השני וגרם לו להתעוור בעין ימין. בית המשפט באיראן שנכנס לסוגיה פסק שהתוקף יהפוך לעיוור | ארגון זכויות אדם: "התעלמות מעקרונות היסוד של האנושות"

פסק דין באיראן: נאשם בפציעת שכנו יהפוך לעיוור
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

בית משפט באיראן פסק לעקור את עיניו של אזרח המדינה כעונש על כך שהשאיר את שכנו עם עין אחת בעקבות ריב ביניהם. הגבר בן ה-45, ששמו לא פורסם, נידון על פי החוק של "עין תחת עין".

באיראן ישנה אפשרות לקורבן לדרוש עונש נקמה לתוקף שהורשע בעבירות אלימות. הנאשם נקלע לסכסוך עם שכנו בעיר פאשם, ובמהלך חילופי המהלומות הוא הותיר את את הקורבן עיוור בעין אחת. האירוע התרחש בשנת 2018, כך על פי הדיווח באתרי חדשות באיראן.

הקורבן, גבר כבן 40, הוכה קשות ואיבד את הראייה בעינו הימנית. התיק נשלח לבית המשפט הפלילי בטהראן לאחר שהנתקף הגיש תלונה.

ארגון זכויות אדם "אמנסטי אינטרנשיונל" כינו את העונש "מחריד" ואמרו כי מערכת המשפט האיראנית מפגינה "התעלמות מעקרונות היסוד של האנושות". בדיווחים לא צוין אם הנאשם אמור להתעוור בעין אחת כמו שכנו הפצוע או בשתיהן.

עונש עיוורון ניתן לראשונה על ידי בית משפט איראני בשנת 2008, כאשר גבר נידון על ביצוע פיגוע של השפרצת חומצה. עם זאת, הקורבן חנן ברגע האחרון את הפושע. מקרה דומה התרחש בשנת 2015 כאשר רופאים איראנים הוציאו עין מתוקף שביצע גם הוא פיגוע חומצה. בשנת 2016, גבר איראני קיבל עונש עיוורון לאחר שזרק סיד לתוך עיניה של אחייניתו, שהייתה אז רק בת ארבע ונותרה עיוורת מההתקפה.

איראן עיוורון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד