י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר שנתיים

פקחי השמורה הצליחו להוריד צמיג מצווארו של אייל • צפו

לאחר שנתיים בהן הסתובב אייל שור עם צמיג רכב סביב צווארו, הצליחו פקחי רשות הטבע בקולורדו להסיר ממנו את הצמיג לאחר מאמץ ממושך • צפו

פקחי השמורה הצליחו להוריד צמיג מצווארו של אייל • צפו
האייל שתועד עם הצמיג בצווארו צילום: רשות הטבע והגנים של קולורדו

פקחי רשות הטבע והגנים הסירו צמיג שהיה סביב צווארו של אייל שור במשך למעלה משנתיים.

אייל הסתובב עם צמיג סביב צווארו בשנתיים האחרונות, השתחרר לבסוף מהמכשול במוצאי שבת האחרון, כאשר שוטרים בקולורדו, ופקחי פארקים ורשות הטבע והגנים, הצליחו להרגיע את השור ולהסיר את הצמיג.

פקחי החיות דוסון סוונסון, וסקוט מרדוק נאלצו לחתוך את הקרניים מאייל השור כדי להסיר את הצמיג. "אני אסיר תודה על כך שאני עובד בקהילה שמעריכה את משאבי הטבע של המדינה", אמר סוונסון. "הצלחתי להגיב במהירות לדיווח של תושב מקומי בנוגע לתצפית שערך לאחרונה על אייל שור, הצלחתי לאתר את השור המדובר יחד עם עדר של כ-40 איילים נוספים".

"זה לא היה פשוט, היינו צריכים להזיז את זה בדיוק כדי להוריד אותו, כיוון שלא הצלחנו לחתוך את הפלדה בתוך הצמיג. למרבה המזל, לצווארו של השור עדיין היה מעט מקום לזוז".

"היינו מעדיפים לחתוך את הצמיג ולהשאיר את הקרניים שלו, אבל המצב היה דינאמי והיינו צריכים פשוט להוריד את הצמיג בכל דרך אפשרית", לאחר שהצמיג הוסר, הופתעו פקחי חיות הבר סוונסון ומרדוק לראות את מצב צווארו לאחר שהצמיג היה עליו למעלה משנתיים.

"השיער השתפשף מעט, היה פצע אחד קטן פתוח, אבל חוץ מזה זה נראה ממש טוב", אמר מרדוק על צווארו של השור. "למעשה הייתי די המום לראות איך זה נראה טוב".

זה היה הניסיון הרביעי שפקחי חיות הבר עשו בשבוע האחרון כדי להרגיע את השור הזה. ביום שבת האחרון, הפקח סוונסון היה בשכונה וחיפש את האייל הזה שעליו דווח באזור מוקדם יותר באותו היום. הוא מצא אותו בקבוצת איילים ותמרן אותו למקום בו חשב שהוא עומד לעבור. סוונסון הצליח להרגיע את השור בהצלחה.

אייל קולורדו צמיג חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד