י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זועם על הדוברות

בן גביר לסגלוביץ: מדוע מציינים חשודים כחרדים או מתנחלים?

יו"ר 'עוצמה יהודית' שאל את סגן השר במשרד לביטחון הפנים יואב סגלוביץ מדוע בדוברות המשטרה מציינים את זהות החשודים כשהם חרדים או מתנחלים - אך, לדוגמא, מסתנן, לא | סגלוביץ השיב: "לא צריך להכתיב למשטרה איך היא תנהג, מה היא תעשה"

בן גביר לסגלוביץ: מדוע מציינים חשודים כחרדים או מתנחלים?
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר תהה אתמול (רביעי) בשאילתא לסגן המשרד לביטחון פנים יואב סגלוביץ על הודעות הדוברות של המשטרה.

בתחילת השאילתא, בן-גביר צירף כתבה בה דווח על תקיפת תושבת משכונת התקווה על ידי מסתנן מאריתריאה, כשלטענתו במשטרה חששו מתגובת התושבים ובחרו להצניע הסיפור. "לפי איזה קריטריונים המשטרה מחליטה לפרסם את זהות החשוד? איך זה עובד?", תהה.

"לפי מה מחליטים כן לפרסם או לא לפרסם?", שאל והמשיך: "ומדוע כשהחשוד בן מיעוטים או מסתנן לא מפרסמים, אבל אם הוא חרדי, נוער גבעות, מתנחל, ישר דוברות המשטרה אומרת: מתנחלים נעצרו, חרדים נעצרו. למה?".

סגן השר השיב: "באמת ההודעות של דוברות המשטרה, הן נמסרות בהתאם למגבלות של החוק ולהתפתחות החקירתית של כל אירוע באשר הוא, תוך שמירה על צנעת הפרט ככל שניתן, זכויות נחקרים והגנה על ההליך החקירתי".

"לגופו של עניין, בהקשר הזה, האירוע היה ב-24 ביולי 21', דוברות המשטרה התייחסה לאירוע בהתאם לשלבי החקירה, הודעה הייתה ב-28 ביולי, שנגעה בין היתר גם למוצאו של החשוד בהקשר הזה", ציין.

"זה שיש רעש תקשורתי ורעש ציבורי לא צריך להכתיב למשטרה איך היא תנהג, מה היא תעשה – לא לצד זה, לא לצד זה, לא לצד זה ולא לצד זה", ביקר. אך יו"ר 'עוצמה יהודית' המשיך: "משטרה צריכה הכוונה, ואתה נמצא במקום הזה של לבוא ולהגיד לדוברות".

"'תראו, אם אתם מתייגים את כולם, זה בסדר, אבל אם אתם לא מתייגים, לא את הציבור הזה ולא את הציבור הזה, אל תתפסו לכם ציבורים אחרים כקורבנות'. דווקא אתה צריך להגיד את זה", כך לדבריו.

יואב סגלוביץ איתמר בן גביר דוברות המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד