ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מעורר מחלוקת פנימית

'יהדות התורה' מציבה אולטימטום לליכוד: הסירו את חרם הוועדות

סוף לחרם האופוזיציוני על ועדות הכנסת: ארבעה חודשים מאז הקמת הממשלה, ביהדות התורה דורשים מהליכוד לשבץ את חברי המפלגה בוועדות הכנסת | המחלוקות במפלגה מתעוררות ומחדשת את הקרב בין חברי הכנסת יעקב ליצמן ומאיר פרוש | הפרטים - בפרסום ראשון

'יהדות התורה' מציבה אולטימטום לליכוד: הסירו את חרם הוועדות
מקלב, גפני ופרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: ארבעה חודשים ויותר חלפו מאז הוקמה הממשלה ונערכו חלוקות תפקידי הוועדות בקואליציה, אך באופוזיציה כזכור בחרו להחרים את החלוקה, וטרם שיבוצו את חברי המפלגות בוועדות השונות, זאת בעקבות טענות נגד ראשי הקואליציה על חלוקת החברים שנעשתה לטענתם "באופן לא שוויוני".

כעת, 'בחדרי חרדים' חושף כי הגוש האופוזיציוני מתחיל להתפורר בכל הקשור לחרם הוועדות, כשמפלגה ראשונה מבקשת לעשות סוף לכך, ודרושת לאייש את המינויים, ואף הטילה וטו לליכוד: במידה ולא תבוצע החלוקה הכוללת, המפלגה תשבור לראשונה את הגוש ותשבץ את חבריה בוועדות הכנסת באופן נפרד.

כך, ראשי יהדות התורה הציבו בפני ראשי הליכוד ויו"ר האופוזיציה אולטימטום, בדרישה לבצע חלוקת תפקידים, בהן מספר ראשי ועדות, סגני יושב ראש הכנסת ואת החברים בוועדות השונות שעד כה אין להם זכות הצבעה, מאחר ואיחרו את מועד שיבוץ החברים שמשתתפים בדיונים, אך לא מצביעים.

ביהדות התורה כבר החלו לדון בחלוקת התפקידים והחלוקה הפנימית בוועדות הכנסת, חלוקה שמעוררת גם מחלוקות פנימיות בין המפלגות ובתוכן. במפלגה נחושים כבר בימים הקרובים לאייש את התפקידים ואת החברות בוועדות לקראת תחילת מרתון הדיונים על חוק ההסדרים ותקציב המדינה.

המחלוקות הפנימיות מתעוררות לאחר תקופה רגועה

חלוקת התפקידים והוועדות מעוררת כמובן מחלוקת בתוך מפלגת יהדות התורה, בין דגל התורה לאגודת ישראל ובעיקר בתוך אגודת ישראל, שם שורר נתק מוחלט בין יו"ר המפלגה, חבר הכנסת יעקב ליצמן, לחברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר שהקימו גוש פוליטי ומתנהלים זה למעלה משנה באופן נפרד מהיו"ר.

ביהדות התורה צפויים להחזיק בתפקידים של יושב ראש ועדה, ככל הנראה ועדת המדע והטכנולוגיה, (קיים תרחיש שיחזיקו בוועדת הקליטה והעליה אם בש"ס לא ידרשו אותה), בתפקיד סגן יושב ראש הכנסת וכן יחלקו את המינוי הקבוע של יושב ראש הסיעה שטרם מונה מאז תחילת הכנסת ה-24.

ליצמן צפוי לקבל לידיו את תפקיד יושב ראש ועדה, תפקיד שמקנה שכר גבוהה יותר, חניה קרובה יותר לכניסה למשכן הכנסת וכן תקן לעוזר נוסף בלשכה. סגן היו"ר, שמיועד לחבר הכנסת אורי מקלב, מעניק גם העלאה קטנה בשכר וחניה משודרגת.

עיקר המחלוקת היא סביב מינוי יו"ר הסיעה, שנמצא בקדנציה הזו בידי 'אגודת ישראל'. כבר בתחילת הקדנציה ביקש חבר הכנסת ליצמן להתמנות לתפקיד, אך פרוש ואייכלר דרשו לקיים על כך דיון פנימי בוועדת השמונה של אגודת ישראל, אך בשל הקרבות הוועדה המיוחדת טרם התכנסה.

המחלוקת נובעת מכך שחבר הכנסת ליצמן מסרב לומר האם ידרוש את תפקיד יו"ר הסיעה מלבד יו"ר הוועדה שיקבל, כאשר פרוש ואייכלר דורשים את תפקיד יו"ר הסיעה עבורם (אייכלר כנראה יחזיק בו), עד שליצמן יבהיר כי לא ידרוש את תפקיד היו"ר, הם מסרבים להודיע באילו ועדות הם מעוניינים לשבץ את עצמם, ובכך הם מונעים את שיבוץ כל חברי סיעתם.

ועדות הכנסת יהדות התורה הליכוד מאיר פרוש יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד