ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חמישה קורבנות

נורבגיה: החשוד במסע ההרג עם חץ וקשת התאסלם לאחרונה

הדני בן ה-37 שנעצר אתמול לאחר שיצא למסע רצח באמצעות חץ וקשת, התאסלם לאחרונה. עוד דווח כי החשוד היה מוכר לשירותי הבריאות המקומיים. החשוד הודה במעשים

נורבגיה: החשוד במסע ההרג עם חץ וקשת התאסלם לאחרונה
אספן אנדרסן ברוטן צילום: צילום מסך

המשטרה הדנית חושפת פרטים חדשים על דמותו של אספן אנדרסן ברוטן, בן ה-37 שיצא אתמול (רביעי) למסע טבח באמצעות חץ וקשת ורצח חמישה בני אדם. לפי המידע, הרוצח התאסלם לאחרונה והפך רדיקלי. קורבנות הפיגוע אמש הם ארבע נשים וגבר אחד בטווח גילאים 50 עד 70, כך נמסר מהמשטרה. עוד נמסר כי החשוד נחקר במהלך הלילה ושיתף פעולה עם הרשויות, שאמרו כי הוא הודה במעשים.

במשטרה סבורים כי הוא פעל לבדו. סוכנות הידיעות הנורבגית NTB דיווחה גם היא, תוך ציטוט ממקורות במשטרה. התובע בתיק אמר שהוא מוכר גם לשירותי הבריאות של נורבגיה.

העיתונאי הנורבגי קג'טיל סטורמרק אמר לערוץ הטלוויזיה הגרמני DW, כי לחשוד יש עבר פלילי והצליח להתחמק פעמיים ממאמצי המשטרה ללכוד אותו, עד ראייה דיווח כי החשוד השתמש גם בסכין.

מפקד המשטרה, אול ברדרופ סאוורוד, אמר כי "היו חששות שהאיש הפך לקיצוני". בתגובה לשאלות, הסביר המפקד, כי האיש "התאסלם". המשטרה לא שוללת את האפשרות של פיגוע טרור, ו"ממשיכה בחקירות כדי להיות בטוחים לחלוטין", אמר סאוורוד.

המשטרה הנורווגית הוזעקה אתמול סמוך לשעה 18:30 שעון מקומי ועצרה את החשוד כעשרים דקות לאחר מכן. ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג, הגדירה את הפיגוע כ"איום". משרד המשטרה הנורבגי הורה לשוטרים לשאת נשק בעקבות הפיגוע. המשטרה במדינה הסקנדינבית לרוב אינה חמושה.

המעשה הפלילי מגיע קצת יותר מעשר שנים לאחר שקיצוני ימני אנדרס ברייביק ביצע את פיגוע הטרור החמור ביותר בהיסטוריה של נורבגיה. ברייביק יצא למסע טבח באי אוטויה בנורווגיה ביולי 2011 והרג 77 אנשים.

נורבגיה טבח חץ וקשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד