י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הנייעס של תקראו באף מקום

לייבל'ה עם סיכום של שבוע עמוס במיוחד

השבוע: לייבל'ה מדווח על מקרי גירושין בזה אחר זה בסמינר ידוע; את מי ליווה בבצ'יק בירמיהו ובבנייני האומה?; העיתונאים שטסו לממלכה הבריטית; מי היה אצל הבעל שם טוב הקדוש, ומי הנגיד שהגיע באישורים לארץ והשתתף באירוע בגור?; לייבל'ה סוגר שבוע מיוחד

לייבל'ה עם סיכום של שבוע עמוס במיוחד
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

את השבוע סיים לייבל'ה כמובן בסעודות הכנה לשבת קודש, ריח מאכלי השבת תמיד עולה באפו של לייבל'ה כבר ביום חמישי. לייבל'ה יודע לספר על כמה חברים שעשו השבוע ניתוח להצרת קיבתם ובקרוב הם אמורים להשיל ממשקלם. לייבל'ה עדיין חושב על האופציה ומבחינתו היא עדיין פתוחה.

לייבל'ה שמע השבוע באפי תלתא רכילות קטנה על סמינר במגזר החרדי בו 10 בנות מתוך כיתה שלמה התגרשו לאחרונה, לייבל'ה לא מוסר פרטים מזהים, אך הוא יודע לספר כי מדובר בכמה שמות של משפחות מוכרות מאוד במגזר החרדי.

ומכאן לשאר החדשות בהרחבה: במסגרת העליהום שיש על רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ, הוא נקרא השבוע לקו"פ אצל האדמו"ר מגור בכדי לחזקו על פועלו למניעת כניסת הרפורמים למקום הקדוש. מי שליווה את הרב היה האיש החזק בגור מוטי בבצ'יק.

לייבל'ה שהה בשבת האחרונה במעז'יבוז עיר הבעל שם טוב הקדוש, לייבל'ה כליטאי קר שאוהב חסידים, לא יכל להישאר אדיש אל מול האוכל שהיה בשבת קודש, מעין עולם הבא.

במוצאי שבת לייבל'ה איחר קצת להבדלה וביקש מהרב יעקב גנזלר מחשובי העושים למען קרית הבעש"ט בפתח תקווה שיעשה הבדלה בנוסח ויז'ניץ - דאראג. הרב גנזלר לא נותר חייב ומי שכובד להחזיק את הנר היה איש העסקים מפתח תקווה הרב ברוך שטרן, לצד העסקן חיים רבינוביץ ור' יונטי פריזנד מחסידות באיאן שלא נשאר לשבת בטשרנוביץ.

בתפילה המרכזית במוצאי שבת קודש על הציון הקדוש, ראה לייבל'ה את שלומי רבינוביץ המשב"ק של הרבי מלויצק, נושא תפילה חרישית בציון בזמן שהרבי מלויצק שוהה בכלל בארה"ב.

לייבל'ה חזר דרך קייב ובשדה התעופה ראה את בערל דאסקל מויז'ניץ חוזר ממסע מפרך בקברי הצדיקים באוקראינה.  

במחלקת הביזנס של אל-על נאום כהן, הילד מאופקים שהפך לישראלי החזק בדובאי, שבבעלותו צי הרכבים היוקרתי ביותר, הגיע עד המטוס עם רכב מבלי שהיה צריך לעבור כאחד האדם, וישב במחלקת הביזנס. לייבל'ה לכד חלק מראשו.

השבוע התקיימה החתונה היהודית הגדולה בוינה. רכבת אוירית גדולה מהארץ עשתה את דרכה לאוסטריה לחתונה של משפחות הנגידים שפירא & שרייבר.

לייבל'ה פגש דקות לפני החופה את פנחס ביכלר, מוטי שטיינמץ, זאנוויל וינברגר ואברמי גולדשטיין ממלכות יחד עם יואלי דיקמן, מתכוננים לחופה ומתכננים את השירים.

בהכנות האחרונות ראה לייבל'ה גם את המפיק עוזר דרוק האיש ו'קול פליי' שלא החמיץ את הנסיעה לבירת אוסטריה.

משם המשיך לייבל'ה לסעודת החתונה שהתקיימה בגן אירועים מפואר בוינה, לייבל'ה נותר פעור פה, לאחר ביצוע "התורה" המפורסם של זאנויל וינברגר.

בחתונה עצמה ראה את קמב"ץ בית הרבי מבעלזא, ארל'ה פריד כשהוא עומד עם השטריימל בחופה.  

העסקן יואלי קלפהולץ הגיע מירושלים אף הוא לכבוש את וינה והתחבק יחד עם המחותן הרב שמואל בנימין שפירא.

איש ההפקות והפרסום נתי קרויזר השוהה בימים אלו במיאמי נצפה בסוד שיח מעמיק עם הרב מאיר אליהו. יודעי דבר מספרים כי הנושא היה אודות הסערה סביב הסרטון המדובר על רבי נחמן מברסלב אומן וגן סופיה.

על המטוס ללונדון השבוע צפה לייבל'ה בכתבי 'בחדרי' אבי גדלוביץ' וארי קלמן לצד איש התקשורת יחיאל אברהם, כשהם סוגרים פינות אחרונות לפני הנחיתה. ליילבל'ה יחשוף בקרוב את המשימה שלשמה יצאו השלושה לממלכה המאוחדת.

בינתיים בלונדון, פגש לייבל'ה את ארי קלמן בבית הכנסת בגולדרס גרין. העיתונאי החרדי נצפה שקוע בלימוד הדף היומי, בשעת בוקר מוקדמת.

תמונה מדהימה ראה לייבל'ה השבוע, הגוי של בעלזא שנכנס לפריים של התמונה של הרבי מגור שהגיע לחתונה גוראית בקרית בעלזא הגוי המכונה 'דוד הבעלזר' כשמוצאו מאוקראינה הוא יודע יידיש חלק וגם העלה בסטטוס את התמונה.

בינתיים לייבל'ה השתתף בחתונת בן הזקונים של חנוך העניך זייברט הממלא מקום של בני ברק. לייבל'ה ראה את האורחים שהגיעו להשתתף בשמחה בין היתר ראה שיחה צפופה של הרב יענקי קנייבסקי יחד עם ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן בשולי השמחה.

בשבע ברכות שהתקיים בירושלים ראה לייבל'ה את הרב מיכל פירר משב"ק הרבי מבעלזא בשיחה מיוחדת עם בנו הגדול של הרבי ממכנובקא בעלזא הרב ישכר דב רוקח. השניים שוחחו על פירות השלום בין החצרות ועל הקשר החזק.

את נאמנו של הגרב"מ אזרחי, ר' יעקב גרוסברד, ראה לייבל'ה ברגעי מנוחה על אופנוע. וכמו שאומר הראש ישיבה "גדולי ישראל מנהיגים ולא מונהגים".

העיתונאי והסופר ישראל א. גרובייס נצפה כשהוא מתחדש בכובע חדש לקראת החורף בכובע יוקרתי של פרסטר. לייבל'ה מאחל לו שלא יעוף ברוחות בית שמש.

יענקי פרבר כתב החוץ שלנו תועד מסתפר רגע לפני חגיגת הבר מצווה לבנו הגדול, אצל אבי הספר המפורסם מרחוב רבי עקיבא בבני ברק. פרבר מספר כי חגיגת הבר מצווה תתקיים באופן צנוע כפי בקשת בנו.

השבוע לייבל'ה גם מדווח על המעמד האדיר של חסידות גור בבנייני האומה. על הבמה ראה לייבל'ה את הנגיד יידל מנדל מארה"ב שהגיע למעמד בצורה מיוחדת ובאישורים מיוחדים ותרם מהונו למעמד.

בשולי המעמד לייבל'ה ראה את המפיק אפרים זילברברג, מזמין את עובדי חברת אפקט ואת הסדרן המיתולוגי לבית גור שמוליק שפירא לשמחת נישואי בנו ביום רביעי הקרוב במזל טוב.

גם האיש החזק בחסידות מוטי בבצ'יק, נצפה כשהוא מפלס את דרכו של ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי לבמת הכבוד.

עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים נצפה השבוע בסוד שיח יחד עם הרב קלמן בר, בבר מצוה לבנו ישראל דידי מנהל מח' נישואין במועצה הדתית נתניה.

את ח"כ משה אבוטבול ראה לייבל'ה השבוע בכניסה לשערי צדק, מביא שקית עם אוכל למאושפז במקום. 

בחתונה השבוע לבנו של המשפיע הרב עידו ובר ארליך, ראה לייבל'ה ריקוד מיוחד עם  רבה של ב"ב הרב לנדא כשהבן הגדול עורך 'משפחה' אריה ארליך רוקד ומפזז לראשונה ללא שטריימל לראשו. האם ארליך הסיר את השטריימל והחל ללכת רק עם כובע? נברר בהמשך. (צילום: מוטי רוזנפלד בטוויטר) 

לייבל'ה יצא לאכול ביום חמישי בצהריים בבני ברק וגילה דווקא את החברים מפתח תקווה באים להתענג אצל פרקש ברחוב ראב"ד בני ברק. לייבל'ה ראה ליד היוטא הלבנה את חבר מועצת העיר ישראל פרידמן מאגודת ישראל, יושב עם אבי פקט מנהל היחידה לחינוך חרדי בעיר. השניים סגרו כמה דילים שעוד ייחשפו בקרוב.

אפרופו רחוב ראב"ד ואזור קרית הישיבה, לייבל'ה ראה השבוע בשיעור כללי של הגרב"ד פוברסקי בישיבת פוניבז', את הנגיד ר' אלימלך טאבק מארה"ב חוזר לימיו בישיבה ויושב כאחד התלמידים בשיעור.

את רשם עולם הישיבות, ר' אורי זלזניק ראה לייבל'ה מתפנק בפראג לשם יצא לאגור כוחות לטובת המשך הקמת עולם התורה. 

היום נחת בישראל העסקן הדגלאי מאיר ברנשטיין, שהגיע ארצה במיוחד לרגל שבת ההתאחדות של קהילת "למקדשך תוב", שתיערך בשבת זו בחצר מונטפיורי בעיר העתיקה בצפת.

בדרכו לישראל עצר ברנשטיין (חובק עולם) בסעודיה ובמצרים. עם נחיתתו בארץ כמעט ואירעה טעות מצערת שבגללה חויב ברנשטיין בבידוד למרות שע"פ החוק הוא אינו נדרש לכך, אולם לאחר זמן קצר בהתערבות גורמי ממשל בכירים תוקנה הטעות וברנשטיין יצא לדרכו לקראת השבת המיוחדת. 

בארה"ב ראה לייבל'ה את החכ"ל יעקב כהן בודק בדוכן את עיתוני סוף השבוע שכבר הגיעו לחנויות.

אירוע מעמד סיום מסכת ביצה נערך השבוע במסגרת השיעור היוקרתי של הגאון הצעיר רבי חיים משה כץ, הנמסר כמדי יום בביהמ"ד ויז'ניץ ברח' רבי טרפון במרכז ב"ב. הסיום נערך אצל איש העסקים אביגדור ברנט ממשתתפי השיעור, שנחשב לשיעור ברמה גבוהה.

לייבל'ה עוד הספיק לקפוץ לחנוכת הבית של האולם החדש בבית שמש של יענקי שישא, שנבנה עבור היתומים וראה שם את המפיק לייבי שצ'רנסקי שהגיע לאחל לחיים.

ומה עשו השבוע הצלמים במגזר, סיפור כזה עוד לא היה לצלם שלומי כהן מעולם, השבוע הוזעק כהן מעיר הקודש ירושלים לעיר בני ברק בכדי לתעד את הפגנה נגד החנות שמוכרת פלאפונים. אך כשהגיע לעיר בני ברק נזכר, שהגיע בלי המצלמה והציוד. כהן לא נבהל והחל לנסות להשיג מצלמה זמנית, ואכן, תוך זמן קצת הצליח להשיג ציוד בהשאלה והחל לתעד וגם לעלות סטטוסים.

את הצלם נפתלי לרר ראה לייבל'ה ממריא לפולין יחד עם חברו הטוב הצלם אברומי ברגר, לרר שהגיע לראות איך השואה הייתה נראית נצפה בודק את גדר התיל במחנה ההשמדה.

הצלם משה גולדשטיין נצפה השבוע בבנייני האומה בירושלים מתעד את האירוע של חסידות גור. לייבל'ה מאוד התרגש מהתמונה בה מופיעים שניים שזוכים לכינוי מאחת מפרשיות השבוע בחומש ויקרא.

הצלם של עולם התורה הספרדי יעקב כהן נצפה במוצאי שבת בעצרת הגדולה ביזדים כשהוא מתעד את העצרת על מרן זצ"ל.

הצלם שלומי טריכטר כבש לראשונה את ניו יורק לאחר שסודר צו עיכוב היציאה, הוא נצפה בניו יורק לראשונה כשהוא מרוגש מתמיד.

בחתונה לבנו של הזמר עמירן דביר, נצפה החתן מברך בשמחת חתונתו בברכה חמה ולבבית את הזמר ישי ריבו. יהי רצון שיתקבלו הברכות והמשאלות.

גם את דדי גראוכר שחוזר בענק ראה לייבל'ה שר בחתונה כשלא נס ליחו אף פעם ועוד תשמעו עליו רבות.

לייבל'ה הגיע השבוע לחב"ד ברחוב חנה שם לאחר חודש קשה ומפרך של עימות עם השוטרים בחג הסוכות בישיבת אורייתא נצפה העסקן יענקי ברגר בתפילת שחרית בשטיבלא'ך יחד עם העסקן הברסלבאי דוקי גרינוולד, השניים סגרו את הפינות לקראת התפילה.

ביציאה פגש לייבל'ה את זליג קורניצר, הגבאי מויז'ניץ כשהוא מכין את הרכב לחורף בעת שהות הרבי בדאבוס בשווייץ.

משם המשיך לייבל'ה וראה איש החינוך והמלחין ר' פנחס ברייער במסעדת הדר גאולה כשהוא בודק טועמיה במסעדה שהשמיעה באותה העת את השיר 'הנני בידך' של ברייער.

איש הצללים בביאלא ב"ב העסקן דוד רובינשטין הצעיר, נצפה השבוע בעת בקבלת מפתחות הקמפוס הכנסת אורחים בעיר פשיסחה בפולין שנקנה בימים אלו ע"י המוסדות.

ולפני השמחות, לייבל'ה שמח שבביתר חגגו את כיכר הדף היומי בהשתתפות כל צוות לשכת ראש עיר שנעמדו לתמונה מרשימה בהחלט.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לפרשן הפוליטי מאיר ברגר לרגל הולדת הנכד בשעה טובה, ועל זה נאמר באמת "יצא עוד מברגר בהבמשר".

ברכת מזל טוב לבעל מנגן הוותיק והבנש"ק ר' מאיר אדלר לרגל שמחת אירוסי בנו לוי יצחק, המוז'יניק, עם הכלה צאצאית של ר' ישעיה'לה מקרעסטיר. בשמחה שהתקיימה בבורו פארק הגיעו כל צאצאי הבנשקי"ם לבית הגר.  

ברכת מזל טוב לזאב קשש לרגל שמחת בר המצווה לבנו. 

ברכת מזל טוב לדודי בינט מנהל המכירות ושירות לקוחות ב'מלכות וקסברגר' לרגל בר המצווה לבנו שנערכה בעיר אלעד.

ברכת מזל טוב לחיים שטרן, מנכ"ל ארגון 'תינוק בריא' לרגל היותו סבא בשעה טובה בן לבנו דוד זכריה שטרן. השמחה בשבת באשדוד.

ברכת מזל טוב לחזקי פקשר מנהל קשרי לקוחות בקופת חולים כללית בבני ברק, לרגל השמחה הגדולה במעונו בהולדת הבן, השלום זכר בליל שבת באלעד והברית בחצר סלאנים בבני ברק.

ברכת מזל טוב לדוד יואל קליין, מראשי העסקנים בקהילת סאטמר בב"ב, לרגל הולדת הבת בשעה טובה. הקידושא רבא בבית המדרש סאטמר ברחוב ישמח משה 22 בבני ברק.

בשמחת חתונה לבן ראש תחום חרדים בארגון הגוינ'ט הרב יצחק טרכטנגוט, החתן דניאל אברהם טרכטנגוט מבחירי ישיבת וולפסון, נראו ראשי ישיבות, רבנים ואישי ציבור.

בשמחת הברית לבן החזן העולמי שלמה סלצקי השתתפו השבוע הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ששימש כסנדק לצד חזנים ואנשי עסקים.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד