י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המבוגרים נפטרים בעקבות ילדים

הכנסת דנה בנושא הבוער: "חגיגה של פייק ניוז"

בעקבות השיח על מתן חיסונים לילדים מתחת לגיל 12 - דנה הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בכנסת | אם לילדים מחוסנים טענה בדיון כי התופעות המדאיגות בקרב ילדים מחלימים שלא התחסנו צריך להילקח בחשבון | הד"ר פרייס טענה כי מבוגרים רבים נפטרו בעקבות ילדים

הכנסת דנה בנושא הבוער: "חגיגה של פייק ניוז"
בדיקת קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ברקע תופעות פוסט הקורונה ותסמונת 'פימס' שתוקפות ילדים צעירים שאינם מחוסנים ומחלימים מהקורונה. דנו היום (חמישי) בוועדה המיוחדת לזכויות הילד בכנסת, בנוגע למתן החיסונים נגד הנגיף לילדים מתחת לגיל 12.

יו"ר הוועדה חברת הכנסת מיכל שיר מ'תקווה חדשה' אמרה בפתיחת הדיון השקוף לציבור, כי היא בחרה לקיים דיון פתוח בשל העובדה ש"להורים כיום אין מספיק אינפורמציה וכשיש בעיה עם קבלת אינפורמציה, מתחילה דיס-אינפורמציה שיוצרת חגיגה של פייק ניוז".

ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס, שהשתתפה בדיון הבטיחה כי כל התופעות לוואי שמדווחות - "מתוחקרות במשרד הבריאות, ואם מדובר בתופעת לוואי משמעותית, יש וועדה חיצונית של מומחים שבודקת את כל התיק הרפואי והאם זה קשור אל החיסון או לא".

בנוסף, ביטלה פרייס את הטענה שמשרד הבריאות לא מפרסם על תופעות לוואי חמורות מהחיסון ומוחק תגובות ברשת החברתית בנוגע לדיווחים של אנשים על תופעות לוואי: "אם יש אנשים שמדווחים על תופעות לוואי בפייסבוק, שם אגב לא נמחקו שום תגובות, אבל זו לא הדרך לדווח על תופעות לוואי".

צפנת מעוז, אם לשני ילדים שחוסנו, אמרה בוועדה: "הלחץ שיש עלינו כהורים מבחינת לחסן, הוא גורם ללא מעט התלבטויות וקושי. אך המצב בו ילדים בריאים שמחלימים - נתקלים בתופעות הלונג קוביד (השפעות ארוכות טווח שמשאירה הקורונה) ותסמונת פימס, צריך להלקח בחשבון".

לקראת סיום הדיון, התבטאה הד"ר פרייס בנוגע להנחת היסוד שילדים לא מדביקים את סבא וסבתא המחוסנים: "מעל מ-50% מהתחלואה בישראל זה ילדים, ומאות מבוגרים שבעקבות דעיכת החיסון חלו קשה, קריטי, ומתו, כשבין היתר נדבקו מאותם ילדים".

פרייס גם תקפה את הרופאים המתבטאים כנגד החיסונים ואמרה: "יש רופאים שלא מכירים את כל הנתונים, ועדיין אומרים את האמירות שהאחריות ההשלכות הם לא על הילדים, ולא על הציבור, אלא עליהם".

תסמונת פימס קורונה שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד